Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 671 ggr
villemo2
0

vet inte riktigt vad jag är

Hejhej!

många här beskriver sig som wiccaner, men jag vet inte riktigt om jag är det…

jag varken tror, ber eller offrar till någon gud eller guddinna, men jag gillar att vara i naturen, jag gör inga ritualer men lite små formler här och där, jag odlar saker (t.ex alrunor) men använder dom oftast bara som beskydd. är lite synsk tror jag. annars är det väl inget större övenaturligt med mig.

så… om det är någon som har nån aning om vad jag kan vara så kan ni gärna skriva det nedan.

jag vet att det är förmodligen jag som vet bäst vad jag är, men jag har värkligen ingen aning. jag liksom bara är. det stör inte mig så mycket att jag inte vet vad jag är, men det hade ju varit väldigt trevligt att kunna prata med folk som är som jag.

tack på förhand!

Bappho
0

Jag tror inte så mycket på att sätta etiketter. Det begränsar mer än det ger. 

Om du söker dig till sammanhang där folk diskuterar eller pysslar med sånt som du är intresserad av så ska du nog se att du i alla fall stöter på en och annan du har något gemensamt med :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

scheindel
0

håller med bappho om att det kanske inte är så himla viktigt att ha en etikett på vad du är. däremot så skadar det ju aldrig att läsa på om olika inriktningar av häxeri etc. då kanske du efter ett tag hittar ett namn som motsvarar din världssyn och det du gör.

villemo2
0

aa… men vart kan man läsa om olika riktningar och sånt??