Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2311 ggr
haxantekla
2007-04-14 00:27
0

Hej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passar på att säga - hej - och skriva lite om mig då jag är ny här.

Katja är mitt kristan namn, har intaget Tekla sedan många år tillbaka.
Lever o verkar som häxa och medium. som sagt två helt skilda saker..*S*

bosatt i en ny i Skåne med min man och vår dotter Freja.
sitter o väntar på att vårt hus ska påbörjas o byggas..

vigde oss i en wiccanscermoni med en överprästinna sommaren 2003. en jätte fin och mycket uppskattad dag men mååånga fina minnen.
något jag varmt kan rekomendera alla häxa här ute..

är solitär men träffar gärna likasinnande för sabbater och allmänt snack.. älskar att träffa nya människor.
så känner du för det så är du välkommen och höra av dig.

Önskar dig en jätte trevlig kväll. Lev väl /Tekla

isnornin
2007-04-14 12:14
0

Hej och välkommen. Fin bild från eran vigsel. /Ìsnornin

MVH Isnornin

zeretki
2007-04-14 12:46
0

Hej o välkommen! :) Freja är ett fint namn, det ska jag döpa en ev. dotter till också. :)

trampolin
2007-04-14 14:07
0

Välkommen :)

fairytindra
2007-04-16 13:31
0

Hejsan

Vad trevligt med ett häxbröllop. Vi planerar ett till nästa sommar , men vi vet inte riktigt vem som ska viga oss. Vi har varit i kontakt med Calle rehbinder i stockholm och vill egentligen ha honom men vi tänkte ändå kolla om det finns andra personer närmare oss…är det någon som vet om någon person som kan viga ett par hedningar här i södra sverige? kram tndra

CarolineO
2007-04-16 15:47
0

Hej! Välkommen!!

Jag undrar lite vad är det för skillnad mellan ett vanligt bröllop och en  wiccanscermoni?? Du kanske kan förklara lite hur det går till för oss nyfikna??Glad

Skirr
2007-04-16 21:40
0

Hej Tekla och välkommen! Här har du en wiccan till i Skåne!

haxantekla
2007-04-17 17:39
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen..

Skillnaden mellan ett "vanligt" bröllop och wiccanskt?
Ja det är väldigt många tycker jag.
*** Ingen präst utan Överprästinna/Präst

* Inte en massa snack om gud eller kristendommen, utan här var det ModerJord, gudar och gudinnor som var på tal.

* Väldigt personliga bröllop med gäser som medverkar i hela cermonien, vilket var jätte poppis och kul.

* Lätt och ledigt, i stället för att sitta och vända o vrida på sig i bänken i kyrkan-

* Sen den största skillnaden är att jag är vigd i min tro och religon under en cermoni som jag förstår, tror och litar på.**
Så skillnande är väldigt stor.

Väldigt många gäster var inblandade i själva cermonien, genom olika saker så som baka, skaffa kvast, fixa ljus, sidenband, blomster girlander osv.

Cermonien var vacker på alla sätt o vis.
Djuren kom på besök så som fåglar, fjärliar och jätte många trollsländer.

fairytindra
2007-04-18 17:47
0

Vem var det som vigde er ? Skulle behöva komma i kontakt med en som kan viga oss…kram tindra