I otakt.
Jag har nu varit i otakt med mej själv en tid….Jag är för tidig eller för sen i mitt varande på en plats eller agerande. Hur kan man hitta tillbaka till flödet….snabbt ; ))
Vandra i Ljus å Skönhet

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finn strömmen, släpp allt du klamrar dig fast i och glid med livsströmmen ett ögonblick :) Finn tillbaka till dig själv och ditt innersta. För egen del handlar det också om att jag måste avsätta tid till att göra vad som fattas, till exempel ta en tur i skogen, eftersom min egen otakt allt som oftast handlar om att jag har stressat och inte fått tid till att upprätthålla balansen. Använd balanserande och jordande örter, rökelser, stenar, osv.
Lycka till! 
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
Är du i otakt i stora eller små sammanhang? Eller i båda?
Lever i otakt med allt, verkar det som..tid å plats stämmer inte alls.
Jag lever å andas, men mer är det int'
Vandra i Ljus å Skönhet
Jag har dessvärre inget bra svar. Lever du i otakt med allt? Ibland är det så att man fortsätter i sin takt, men att omgivningen går i otakt. Eller är det så att du måste gå igenom nåt som ligger utanför tiden?
Men jag passade i alla fall på att be för dej igår. Bad att om det gagnar dej så ska du komma i takt eller bli färdig med din process snart. Om inte så att du i alla fall skulle få en paus.
Men så tänker jag också att den här otakten, vet du var den har sin grund? Har du bråttom nånstans? Är det så mycket som "måste" göras, så att du du måste ta på skygglappar för att inte gå sönder? Eller behöver du stanna upp?
Om du har kontakt med dina drömmar, så kan det vara en bra idé att be om svaret i form av en dröm. Drömmar kan sortera begreppen åt en så att saker faller på plats.
Vet inte om detta användningsområde finns på svenska, men har för mej att timjan heter time på engelska och används för "tid". Försökte googla lite på gudar, men det var inte alldeles glasklart. Kali skulle kunna vara till hjälp, Kronos också? Eller varför inte nornorna?
Kanske kan man ta en klocka(gärna en gammal som tickar) i handen och meditera med/be:
Kära klocka som säger tick med tidens makt
vill du bota min nuvarande brist på takt
att landa rätt jag vet ej hur
irrar runt i ur och skur
vill du hjälpa mej i tid och trakt
Tja, det var ett hemmasnickrat förslag, men det torde knappast skada dej. Hoppas att du finner en lösning!