Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 5381 ggr
[tiiia]
0

Ouija Board

jag vet inte om jag la den här i rätt kategori, i värsta fall får ni väl flytta på den.

Hur som helst, jag har funderat lite på det här med Ouija Boards sedan jag såg en på solvinden jag har alltid tyckt att de är lite läskiga eftersom att det påstås att det inte är man själv som styr den, somliga försöker ju förklara det med att det är någon av användarna som rör den dit den skall. Så jag har aldrig vågat testa själv, däremot har jag en kompis som har testat men hon blev livrädd då den "skrev" saker som hon tyckte var obehagliga, fast hon testade inte ensam så jag vet inte om hon är säker på att det inte var hennes andra kompis som flyttade på den.

Så nu undrar jag, har någon av er här inne testat en sån här, och hur är det egentligen den fungerar. Och självklart, fungerar den alls som redskap ?

domiino
0

jag har testat den, och allt hänger på i vilken sinnesställning DU ligger på. Ouija board är som allt annat, i fel händer kan den vara riktigt farlig men vet man vad man gör så kan den vara till stor hjälp.

Shailina
0

Oijaboard är nåt jag aldrig mer kommer använda. det kan ta fullkomligt kontrollen om man inte, som Domiino säger, vet va man gjör. Problemet är att rätt många hävdar sig behärska detta, medan det är bara ett fåtal som värkligen vet va dom driver med. nej jag kommer inte använda det igjen. Jag är säker på att om inte jag varit så stärk som jag är i psyket skulle jag blivit på gränsen till galen…

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Qabang
0

Funkar Oijaboard?

john-a74
0

helt rätt ställe;)

det är som anden i glaset ju :)

Qabang
0

Anden i glaset testade jag en gång när jag var mindre med min bästa vän. Men om det funkade vet jag inte. Har aldrig testat det ensam, därför är jag lite nyfiken på om det verkligen funkar :)

john-a74
0

Vad ni än gör så gör sådant med respekt

och gör det ej ensamma

en som vet:)

Qabang
0

Åh, nu gör ni mig nyfiken! Får man fråga hur det ska gå till. Tänder man några ljus? Hur tillkallar man "honom"?

Shailina
0

"honom"? Hin med hoven tänker du på? Ouija board tilkallar man inte nödvändigvis bara honom med. Man kan prata öppet med andra andar som skulle kjänna sig välkomnat att tala med en.. kan va riktigt läskigt..

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Qabang
0

#8 Jag visste inte vad jag skulle kalla / för, därför fick det bli "honom", man får ju observera mina "-tecken :)

[tiiia]
0

Jag tänker inte ge mig på att testa det där, speciellt inte ensam,Fot i munnnen  men som sagt, ni som har testat, hur har ni gjort? det kan ju faktiskt vara lite spännande att veta Glad

#6 allt som har med andevärlden skall väl göras med respekt, jag kommer i alla fall aldrig göra en sån sak som en plojgrej. Glad

men vad var det som hände?? du behöver inte säga om du inte vill, men man undrar ju lite.

Frazilo
0

Vet mycke illa som hänt pga av detta. Ska man prova sig på sånt så tycker jag att man ska vara väldigt försiktig med vad man frågar osv.

mosterMimmi
0

Och vara enormt försiktig på vem man bjuder in. Vem som helst kan snylta på energier om de blir inbjudna så var försiktig om man inte är i balans eler urkunnig på detta1

ScarsOfAnAngel
0

När jag ägnar mig åt Anden i glaset *dvs hemgjort Ouija bord*  och när jag använder det traditionella ouija bordet så har jag alltid 3 ljus tända .

Rött, Svart ,Vitt
för mig funkar dom vita och svarta ljusen som en guide till vad som kommer in för att tala med oss  ökar styrkan eller flickrar det svarta ljuset tänder jag det röda ljuset å lägger ner för då är det inte värt att fortsätta seansen.

därimot om det vita ljuset flickrar  så fortsätter jag *men dock med stor försiktig het*
för det är aldrig en garanti till att det  är positiva energier/andar som kommer för att göra sig hörd.

När jag känner mig klar så tänder jag det röda ljuset och tackar andarna för att dom talat med mig

båda varianterna av Ouija bords/Anden iglaset funkar bra för mig.
Har både utför seanser med och utan vänner/familj
man kan uppleva mycket intressant med ouija bords om man bara är försiktig.

jag brukar ofta ha  mina kristalle i närheten när jag genom för seanserna med.

Fantasy
0

Jag har inte rört nåt ouija bord, eller anden i glaset sen min väninna tjatade på mig att hon ville prova.

Jag har gjort det när jag var i  fjorton-års åldern. Fy bubblan . Ville verkligen inte mer. Vi hade hört att man bara ritade upp alfabetet och sen värmde man ett glas. Frågande frågan i glaset och sen fick man ett svar.

Mmm det var inte bra svar  man fick. Jag har förstått att min kompis och jag var ganska oskyddade då. Vi försod inte att vi båda två var otroligt mediala. Men när min syster var med. Oj oj oj, då hände det grejor. Hon är riktigt medial, och visste inte om det.

En gång satt vi ganska många, min ena bror var med också, och min syster skulle naturligtvis fråga vem som styrde glaset, kan du visa dig. Garderoben svarade glaset, hon gick dit, öppnade dörren, sa det bara ljuger. Hon var lite kaxig av sig.

ung 5 min senare drog min andra bror upp dörren och frågade vad vi gjorde. Min syster vart helt blek och bara skrek -Ta bort han Ta bort han.

Hon såg nåt helt annat. Tog en bra stund innan hon såg att det var vår bror.

Vi visste inte heller att man skulle tacka och avsluta…. Så hur mycket var kvar i huset egentligen?

När min väninna ville göra det var jag i 20-års åldern. Jag ville inte, men hon bara tjatade. Fick kontakt med en klasskamrat som dog sommaren innan 2:a ring.

Vi hade en skarv på pappret, och han var rädd för den. Sa bara det…. Sen glömde vi att tacka för svaren och avsluta ordentligt.

Jag bodde för tillfället i Tyskland, men när jag kom tillbaka så berättade min väninna om att hon vaknade av att nån ropade på henne och att hon hade jättesvårt att stå emot.

Kände att det inte var bra, så jag rådde henne att hon MÅSTE stå emot. Hon hade även rivsår på bröstet när hon vaknade. En kompis till henne hade sovit över och de hade också hört det.

Jag sov över några nätter och sov som en stock. Hörde ingenting.

Tror att jag har ett starkt beskydd ändå när jag tänket på vissa tillfällen.

Det blev mindre tillfällen det hände på, sen flyttade hon därifrån.

Jag är övertygad om att det blev nåt dåligt som blev kvar.

Jag berättar inte detta för att avskräcka nån, men att vara ytterst försiktig om ni gör detta. Ni ska vara alldeles säkra på att det är ok.

Jag har som sagt inte rört någotdera sen detta hände, och kommer troligtvis aldrig att göra det.

Det var ganska mycket att berätta. Vill nån veta mer, får ni gärna PM:a mig.

LinaN
0

Jag har gjort anden i glaset många gånger, i 4-5 klass så ledde jag många sådana hära seanser… bla under tiden föräldrarna hade föräldramöte i lärarummet….

ritade upp ringarna med bokstäver. tände värmeljus, och ahde en bibel med oss. varför bibeln vet ajg itne…..

Men det föll ofta på mig att sedan bränna pappersarket, för någon hade hört att amn skulle förstöra arket så att andarna inte kunde stanna kvar där….. Stora skollokaler är skitläskigt att göra sånt här i, och vi frågade om anden kunde ge oss ett tecken, o nog fanken fick vi ett tecken, fönsterrutorna började skallra litet….

Har även gjort anden i glaset med mina kusiner och då vart det lsäkigare, för då hände det verkligne saker….. men ajg minns inte vad, bara at tngåot hände….

Hade gärna testat igen…. fast emd vad am nvet nu och så så är ajg itne säker på om jag vågar ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Smex
0

Gjorde det väldigt mycket själv då jag var yngre. I det rum som jag och min polare höll på i kunde man till slut inte sova och de flesta som gick in i det rummet fick en olustig tanke.

Ångrar mig lite att jag inte visste hur man skulle avsluta allt. För vi sa bara tack och adjö sen blåste vi ut ljusen. Har väl inte sett något speciellt det har väl varit mest känslor och saker som har rört sig.

Så nej tack. Vill veta mer innan jag gör om det igen i alla fall.

[Caroline92]
0

Jag tycker det verkar häftigt det här men har aldrig prövat. f.ö har jag precis hittat hit till sida, och har redan börjat intressera mig mkt för det här.

Men som sagt, jag har aldrig prövat det här, men jag skulle vilja. Men då vill jag absolut göra det med någon som vet vad han/hon gör.

CarCar
0

Jag blev väldigt nyfiken på det här, men vet inte riktigt om jag vågar testa..

Krävs det att man är flera med lite andlig begåvning för att använda det?

Hur illa kan det gå?

Jag tror att jag behöver bli lite säkrare först…

berry892
0

Finns det någon hemsida man kan beställa en Quijaboard eller finns det någon affär som säljer såna i Borås eller Göteborg?Glad

Nemii
0

#19 Googla på Ouija board så kommer det upp butiker på nätet. Finns riktigt fina :)
Har tyvärr ingen själv. Ska jag göra det här någon gång så börjar jag nog med en enkel, hemmagjort. Vill inte lägga ut en massa pengar på något jag inte vet om jag vill fortsätta med.

Kan inte någon "kunnig" berätta hur man gör för att tillkalla andar till brädet osv? T.ex vad man kan och inte kan fråga? Vill inte göra några misstag när jag väl ska pröva :)
Better safe than sorry ;)

siddelina
0

Jag kan inte annat säga än att ni ska lyssna och lära vad de andra har berättat. Det är inget att leka med om man inte är kunnig. Det kan inte sägas för många gånger!

helenaK
0

STOR VARNING!!GÖR DET INTE..OM NI GÖR DET I ALLA FALL.?.Fundersam Vill jag bara informera om att det finns inget gott i det.tvärtom..min fråga är vad vill ni få ut av det?kontakta andevärlden?Räkna med att det blir fel ande som dyker upp.Den kanske till och med bestämmer sig för att stanna kvar och ha lite kul hemma hoss er!Du öppnar en dörr för vem som helst får stiga in genom och gör du så med din dörr ytterdörr där hemma?kan bli oerhört svårt att bli av med och av egen erfarenhet så vet jag..lyd ett gott råd..vill du ha kontakt med andevärlden?Ta kontakt med ett seriöst medium.

Maryissa
1

Jag skulle aldrig använda quija-bord eller anden i glaset, då jag hört att flera fått obehagliga upplevelser,
Och som du skriver så vet man ju aldrig vad som dyker upp.
Så det är nog bättre att avstå.

Nemii
0

Okej. Skulle behöva lite vägledning i tillvaron och det lät som ett intressant alternativ. Inte för att jag skulle ta allt de svarar på blodigt allvar och lita på dem till 100%, men bara för att höra någon annans åsikt och sätt att se på saken. Har svårt för att meditera osv och jag kan inte prata med dom som medium kan.
Dessutom jag har hört en del trevliga saker om Ouijabräden, men självklart känner jag ju till riskerna.
Aja, någon gång i framtiden kanske..