häxträff 2011 - tider
Här kan alla som verkligen planerar att delta skriva ner när de kan eller inte kan komma.
Själv är jag fri som fågeln och kan komma när som helst (bara jag har bensin i bilen).
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Intresse finns för en träff i Jönköping! Fler som är intresserade?
I den här tråden skriver bara dem som tänker besöka HiF-träffen. Airwyn, du får starta ny, egen tråd för din träff :)
Aha.. sorry..

Jag kan också i stort sett när som helst. Jag har ingen bil och kan ej hjälpa till med sådant men hjälper gärna till med annat om behov finns.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Förslag på helger i Juli : den 15-17, 22-24, och 29-31 ?
Någon av dem bör väl passa?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

är fri att delta från den 9/7 och framåt, även vardagar, då blijetterna kan vara litet billigare (ingen tillgång till bil dock)
Är det Vansbro som gäller nu? kan i sådana fall rekommendera, då vi hade en underbar naturupplevelse där förra året.
Vansbro låter superbra, jag kommer att befinna mig 3 mil därifrån kring månadsskiftet juli-augusti ;-)
kan man komma bara över dagen?
#6 det är verkligen vackra trakter!

Samma här alla tider passar, jobbar hela tiden men ledig över helgerna så de är bara att packa ihop sig i bilen och ge sig av
#7 Visst kan man bara komma över dagen om man vill :)

det var ju fler intresserade, har ni missat den nya tråden?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sista helgen i juli, v.30, datum 29-31 är de enda som passar mig men har jag förstått det rätt om vi då är flera som kan? Mitt förslag på helg blir iaf den. :)
Jag sover inte på plats utan en mil bort så det innebär att det finns sängplats åt någon annan - om vi skulle bli många. :)

här är länken till alla som är intresserade av lägret, hjälps åt att putta upp den så intresserade kan kommentera och fatta ett beslut

Jag tänker INTE anmäla mig. <3
Jag får ihop det till sju intresserade plus möjligtvis Ganna och Sebastian. Blir det för få? Helst med tanke att säkert en del faller ifrån om fel helg blir vald osv.
Sista helgen i juli skulle funka för mig, annars så är jag tyvärr upptagen .
Mvh. Silverhuldra
#15 Vi var ungefär så många/få förra året.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Det verkar som om de flesta faktiskt kan den sista helgen i juli. Ska vi slå till på den, eller?

ok. Skitkul!
Låter som en bra idé 
speciellt som jag kan då 
Mvh. Silverhuldra

Haha! Jaa, det gör vi! 
Perfekt tid, jag kommer också, men sover inte där! Vad ska man ta med sig? Nåt annat viktigt att tänka på?

ok, för den sista helgen i juli? kan man komma upp en vardag och fara hem en vardag? (eftersom jag inte har tillgång till bil, så vill det till att någon vänlig själv kan tillhandahålla bilskjuts) med tanke på att vid tidigare kontroll så var biljetterna billigare då, känns viktigt när vägen är lång och plånboken trång:)

ett tåg skulle vara framme fredagen den 29/7 kl.13:48 i Vansbro och ett tåg går hem Måndag 1/8 kl.14;05 (hem= ev. Stockholm) vad säger övriga om detta. (allt beror förstås på om jag lyckas med konststycket att betala med mitt visakort här ifrån Spanien, vilket jag hoppas på att jag lyckas med)
# 25, jag har bil men det kanske inte hjälper så mycket nu då det inte går några tåg mellan Göteborg och mellerud. Och sen ska ju jag hem och inte till stockholm ….
Mvh. Silverhuldra

Jag ska köra ner hade jag tänkt från Härjedalen så är de någon som behöver samåka för bensin kostnaden så säg till :)
Hej! Jag kommer gärna sista helgen i Juli om jag kan =) (det vet jag lite mer framöver)

Jag kan komma då och skulle jättegärna vilja.
Finns det några från Skåne som vill slå sig samman och köra upp m bil? För billigaste lösning alltså. 

Hä ä kört hörni.. Kan inte alls i Juli. Ska på bröllop en helg samt att vi planerar vårt eget månaden efter.

hallå! ni som ev. kan hämta upp oss vid stationen vid bil: var det ok med tiderna som jag skrev på fredag och måndag?
Måste veta om det skall bli möjligt att boka biljetter,

förresten måste nog in och byta måndagstiden, efter frukosten är uppbokad en stund nu (men det är fortfarande hemresa då som gäller här)
Måste vi inte veta att stället är bokat innan vi bokar tågbiljetter och liknande.

När är sista datum, för att boka?
Biljettpriset höjs ju närmare datumet vi kommer, och vi som har längst att åka får kanske ett alldeles för högt pris, så det skulle vara bra att veta.
Inte en aning. Jag var ju inte med förra gången så jag vet inget om stället alls. Ganna?

tror bestämt att vi hade en (sluten?) tråd förra gången, där det också lades in länk till de som hyrde ut stugorna och de olika alternativen, men det var en helt UNDERBAR plats, som vi kom till.
Kanske det går att finna med sökmotorn, men jag har jätteotur varenda gång som jag provar att leta där.

som sagt hade ingen framgång med sökeriet, denna gången heller. Så då är det bara till att vänta in svaren från läger-ledarna.
Jag har fått en hel del trevliga men oplanerade uppdrag, så jag har inte tiden att lägga på att ta emot anmälningar/anmälningsavgifter samt boka stuga. Om någon kan tänka sig att ta den biten så vore det bra - annars får vi skjuta på det hela ett år och planera det bättre.
För ev. intresserade så kan jag säga att jag har alla uppgifter till stuguthyrare, färdigskrivet infomaterial etc, så en del av jobbet är gjort. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

hemma åter idag, kommer in här snabbt och kollar men inget uppdaterat. Vad händer? är det något på g, eller är det tänkt att vara nästa år istället?
#39 Eftersom ingen hört av sig till mig och anmält sitt intresse att hjälpa till, får vi skjuta på det ett år.
Hatar att vara den som säger "jag vill att det ska bli av men vill själv inte vara den som fixar det" men eftersom jag själv befinner mig mellan två boenden och har det lite för rörigt för närvarande (och är urusel på att planera saker ens när jag har förutsättningarna) så kan jag inte ta över ansvaret, även om jag skulle vilja. Synd att det inte blir av, men det kommer ju fler tillfällen får man hoppas. :(
Nästa år kan vi kanske börja planera långt i förväg så att vi också hinner planera vad vi ska göra på träffen.

Håller med Casiopeia där, jag delar gärna ansvaret, men då får det vara litet mer framförhållning.
Hoppas att vi kan få till det bättre nästa år istället.
Nu har jag ju ändå ett miniläger här i dagarna, med några aktiviteter planerade så långtråkigt blir det ju inte, men visst hade det varit härligt att komma upp i skogen igen:)

Tråkigt att det inte blir av, ( som det var planerat från början )
Men…om ni kan och vill så kan de som har möjlighet gärna komma hit till Värmland. 6 mil norr om Karlstad i vildaste vidmarken.
Ta med trummor, tält, sovsäck och annat som behövs för en magiska och trollska dagar i skogen. ( öppnar tråd i Häxkittelen )
6 mil norr om Karlstad låter inte dumt, får se vad som kan ordnas
hmmm Bappho jag har skickat ett litet meddelande till dig
Mvh. Silverhuldra

HUNDDAGAR I TROLLDOMENS TECKEN
Tid för knytt, knott och andra konstiga väsen i vildmarken
Ny plats: Ransäter / Värmland
Tid : 30-31 juli ( 29. går också bra )
Självkostnadspris dvs. ta med tält och sovsäck, det finns en campingvagn och en lavo här och nog med utrymme att tälta. Egen mat, men vi kör knytis av det som finns.
Sävärdigheter: The Root Doctors magiska apotek och trolldomsverkstad, ametystbrott. ett antal magiska altare och små tempel, heliga källor, varg, lo, badsjö och massor av småfolk.
Skicka et PM till mig för flera detaljer och information.

Puttar upp
Oj vad jag vill komma, men typiskt nog så har jag ju andra festligheter inbokade den helgen.
Annars hade jag kommit upp på stört!
Divination, Hoodoo, folkmagisk hjälp och magiska produkter.
http://www.trollkunnig.se
http://trollkunnig.blogspot.com/
http://www.facebook.com/home.php#!/pages/trollkunnigse/169933396405365?sk=info

#48 Åh, tråkigt att du inte kan komma I. Men om du finns i hemma trakten så kan du ju komma en sväng? Om inte, så är du självklart välkommen när som hälst vet du:-)
Kram!

Aj, aj, aj… har inte läst här på ett tag
Som jag skrev till Ganna, jag hade gärna tagit på mig att fixa det administrativa och tanken var ju även att jag skulle agera vicesheriff men jag har fullt upp så tiden räcker inte till.
Kanske är det lika bra att det skuts upp ett år, så att vi, precis som ni har sagt, kan planera det bättre och göra det till en hejdundrade träff som det sjunger ordentligt om.
Ett önskemål om nästa träff har jag redan nu: en riktig testund (ja, jag vet, jag är beroende), en varsin tekopp, rosor och blommor, kakor, framdukat till rådare, anfädrar och mödrar, till alla vi vill bjudna in….
Ändrade planer, ser ut som jag kommer trotts allt!
Ska bli roligt!
#50 Här skuts inte upp, se trollkvinnas post #46!

Divination, Hoodoo, folkmagisk hjälp och magiska produkter.
http://www.trollkunnig.se
http://trollkunnig.blogspot.com/
http://www.facebook.com/home.php#!/pages/trollkunnigse/169933396405365?sk=info
#51 Så roligt att det löste sig, svarthyndan. Du är varmt välkommen.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.

Hade gärna kommit, tyvärr lite för sent i planerna eftersom jag åker från norrbotten och måste hushålla med pengar så det täcker reskostnaderna och tid så det räcker mitt i allt jobb :) Jag för nöja med med träffen som medialt/övernaturligt ska ha istället! 
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

#51 Jo, jag såg - och jag kommer jag med.