Helt OT Om SJ
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vill dela med mig av min inte så trevliga upplevelse.
Jag reste med tåget igår och det var problem och otrevligheter på varandra.
Den kvinnliga konduktören som helt klart inte var fri från sitt missbruk började med att skälla ut mig på perrongen för att jag hade dubbelvagn med mig. Det var tydligen fullt med vagnar på tåget, (inga problem tänkte jag, jag fäller ihop den den går ändå inte genom dörren). Hon pekar på mina barn och säger "den där får gå och den där får du bära". Hon säger att jag i framtiden skall välja ett annat resesätt (påpekar flera gånger det). Hon säger till mig att "jag inte skall skaffa barn så tätt" för då uppstår inga sådana problem.
Vill det laget grät mina barn, då börjar hon försöka gulla med ena trots att hon gömmar sig för henne och gråter.
Hon ber mig lägga min vagn i den trånga gången (den är värd 5000kr och 3 månader gammal). Hon påpekar flera gånger att den är i vägen trots att den uppenbarligen kan gå sönder där den ligger. Och hon kan tydligen inte finna ett bättre placerings ställe för den.
Vissa människor är helt olämpliga att arbeta med någon sorts kundkontakt, hur fan tänker man när man anställer dom??
Tragiskt nog så blev du nog drabbad av en reaktionskedja…. Troligtvis har den här kvinnan tidigare blivit förbannad på någon hon inte kunde säga emot och kände sig tvungen att avreagera sig på någon. Det är definitivt ingen ursäkt för man måste ha så pass mycket självinsikt och disciplin då man har ett serviceyrke att det inte går ut över kunderna.
Nej, fy för den lede! Tycker att du ska anmäla hennes beteende för det är långt ifrån ok. USCH!
Kramar
"Låt själen vara fri"
#1 ja, antagligen är det så. Fast jag undrar vilka sociala färdigheter man har om man nästan ropar "Hallå ta dom" och försöker räcka mig växeln fastän jag står max en meter bort.
Jag har skrivit till dom, men de har nog en del att göra =)
#2 Ja, de sociala färdigheterna i det här fallet existerar nog inte är jag rädd. 
Hoppas att du får svar snart.
Kram
"Låt själen vara fri"