Nybörjare
Hej :) ja e väldigt ny inom det här området men har alltid haft intresse för magi, övernaturlighet etc. men ja har aldrig fått reda på hur jag ska börja med det. Jag skulle verkligen behöva hjälp med att komma igång. Och jag vet att det kan vara väldigt farligt när det kommer till sånt här så ja har inte vågat att pröva mig fram själv :P Så om ni kunde skriva lite tips eller säga vad jag behöver göra så skulle jag vara ytterst tacksam!
Ha det så bra/ Daniel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Du kan säkert få en del tips bara genom att läsa i alla bra trådar här.
Sedan är alla vänliga och svarar efter bästa förmåga.
Jag själv är mest inne på det här med healing och tarot men jag tittat in här ibland för att få lite idéer och tips.
Kram
"Låt själen vara fri"
Vad exakt är det du behöver hjälp att komma igång med?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tack så mkt :)
hehe det är typ dt jag har lite problem med.. jag vet inte riktigt vad. Jag har försökt hitta information om olika sorters magi men har inte hittat något som e bra. Vad vad det första du började med? eller finns det något som är lite enklare som man kann börja med när man är nybörjare? :)
Jag bara gjorde när jag var ung och ny. Instängd på mitt barnrum experimenterade jag med de få böckerna jag fått mina händer på :-)
Det var sånt som att fånga en liten spiritus inuti en kristall eller kalla på ett grimoariskt väsen, slå osämja mellan kära och liknande.
Det låter lovande :) men hur får jag tag på sånna böcker?
Idag kan man inte påstå att det är svårt att få tag i böcker, snarare så är det väl att man måste akta sig för fel sorts av böcker möjligtvis ;-)
Har man pengar så köper man dem annars går man på bibliotek :)
Jag tror egentligen inte att man kan få bra tips av andra hur man ska börja. Det beror ju så mycket på vad man tycker är intressant, vad man har begåvning för och liknande. Alla måste pröva sig fram på egen hand och akta sig för att köpa ett helt koncept som i slutändan visar sig vara något man egentligen inte vill ha.
Fråga dig själv: Vad är det jag egentligen hoppas på att finna här, och så håller du dig till det så att du inte springer vilse eller ifrån dig själv.
Håller med förgående talare..
Jag kan rekomendera att prova böcker. Men se dig inte helt blint på dem. Se böckerna mest som en grund för att snappa upp vad det finns för något inom magi. Och välj sedan vad du vill börja med.
Något som du kanske borde veta är att det är inte alltid häxor/magi utövare har samma sätt att arbeta. DU måste hitta det som passar dig bäst.
Jag kan rekomendera en bok du kan börja med, bara för att snappa up lite information. Föreslår att du lånar böken på bibliotek först innan du köper de, för att se om du gillar den.
- Eason, Cassandra "Stora boken om magi"
Personligen så anser jag att boken kanske har några skavanker. Det är att man får en känsla av att det hon skriver, att det är så det måste genomföras. Men så vill jag nog säga det inte är. Men boken är bra som att ha som extra stöd. Även som ett uppslagsverk.
Tack så jätte mycket :D jag ska kolla upp den där boken och kanske kan jag då få reda på vad jag vill få ut av magi :)
Fast jag har en till fråga, kan alla använda sig av magi eller är det bara häxor? För det är ju inte en självklarhet att jag har gåvan :/
#9 Fast Cassandra Eason är ju inte direkt ett toppentips till en nybörjare som inte ännu har erfarenhet nog att vara källkritisk…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Om du inte har någonting emot att läsa på Engelska:
- Draja Mickaharic - Practice of magic - An introductory guide to the art
Nej det har du visserligen rätt i…
Jag har aldrig varit inne här förut.. Men menar ni att Magi faktiskt är på riktigt? :O På vilken sätt isåfall?:O
14# Ja magi är på riktigt och på hur många sätt som helst. Ett tips är att läsa lite olika trådar eller atiklar på detta forumet.