Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1506 ggr
FemFem
0

osäker nyböjare

Jag är nybörjare och än så länge ganska räddhågsen av mig. Förvånad Jag är orolig för att göra "fel" om jag försöker mig på en ritual och vågar nästan inte prova utifall att jag skulle råka sätta "oönskade" krafter i rörelse. Om man till exempel utför en månritual, eller försöker få kontakt med månen och skapa ett band, kan man förarga månen på något sätt? Jag har exempelvis läst att man inte ska peka på månen, men det är kanske inget annat än gammalt skrock? Plus att jag har funderat på att skapa nära band till elementen, men eftersom jag har stor respekt för elden är jag rädd att sätta igång farliga krafter medan jag försöker lära känna den. Jag tvekar till och med inför att tända ett värmeljus och försöka påverka lågan med tankarna. Om jag nu skulle råka tänka något fel eller sända ut fel energier till elden.

Detta låter lite konstigt men det är nog jag som förklarar kasst kanske. Skrattande

Bappho
0

Om du trotsar din rädsla och märker att inget farligt händer så släpper nog rädslan ganska snart :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Airwyn
0

Visst ska man ha respekt men så rädd som du verkar vara behöver du verkligen inte va. Glad Månen är nog inte lätt att förarga.. att peka på den är inget farligt om man nu får ut något av de..

Du kanske skulle ta reda på vilka "magiska regler" du vill följa.. vad du nu tror på för det finns väldigt många.. då kanske du känner dig mer säker på dig själv när du utför magi.

FemFem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Hoppas det! Skrattande

#2 Ok, då vet jag det. Började fundera på om jag råkat peka på månen någon gång av misstag. ^^ Men mitt förnuft undrade samtidigt vad som skulle vara faran med att peka på den… Och vad menas med magiska regler? Kan du ge några exempel?

Bappho
0

I vissa delar av Kina så varnas barnen av sina föräldrar att aldrig peka på månen för då kommer öronen att ramla av. Det finns också en utspridd tro att det betyder otur.

Kanske det har att göra med respekt. Om man tror att månen är gudomlig eller att den inhyser gudomar så ska man visa respekt. Inte peka, alltså :)

Här kan ni läsa mer om den kinesiska mångudinnan Chang'e.

Bappho
0

Jag hittade det här blogginlägget där också ett bot finns beskrivet :)

LMOA
0

Hej För att göra att din ritual känns mer säker så kan du skriva ned hela ritualen som ett manus. Gör sedan en eller flera repetitioner, generalrepetition där du har satt ditt sinne innan att det är en övning, du behöver tex inte tända rökelsen eller ljusen eller klä ljusen osv.

Var noga med att ha med säkerhetsaspekter i din ritual som cirkel, kalla dom 4 väderstrecken, ärkeänglarna osv etc etc.

Nu vet jag inte om du är Wiccan eller vad du är men att öva in CM ritualen LBRP (Lesser Banishing Ritual of the Pentagram) vilket är en oerhört kraftig skyddsritual vilken du kan göra till en delritual inom dina ritualer kan kanske hjälpa dig att känna dig säker.

Hör gärna av dig om du vill ha lite tips.

/Magnus