Trollstav
Hej! jag tänkte fråga om ni vet en bra sida där man kan köpa trollstaver…
..och en bra kniv :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#1&2
Bra svar^^ <3
Hej Det finns flera ställen att köpa trollstavar men allra bäst är att göra den själv, då blir den länkad till dig och kommer att fungera bäst så. Det har egentligen ingen som helst betydelse vilket trädslag den har men vissa traditioner föreslår helst pil. Men du kan likagärna göra den av en vanlig rundstav som du kan köpa i vilken hembyggsaffär som helst tex cheapy, du kan tra det från ett trä, eller en nyfallen gren från marken.
Om du skär grenen från ett träd så berätta för trädet vad du ska ha den till och be om lov, vänta så ska du se att du får svar. Skär grenen och tacka sedan trädet.
Ta hem ditt fynd, barka av den och tvätta den under rinnande vatten. Med att tvätta menar jag inte bara att göra den fysiskt ren utan be inom dig för spirituel rening för staven.
Låt den sedan torka till ordentligt innan du smycket den, skulle föreslå nån vecka men du kan snabba upp processen med att köra den i ugnen på svag värme (under 100°).
Egentligen kan du nog göra den i vilken längd du vill och den behöver inte vara rak utan den kan vara krokig o charmig. Vad gäller längden…. Gör som du vill, det finns dock traditioner som säger att den skall vara lika lång som från din armbåge till din handled, andra säger från din armbåge till spetsen på ditt långfinger. Kom ihåg att det är bara du som vet vad som känns rätt för dig.
Smycka den sen som du vill o känner, du kan lacka den, binda läderremmar runt den - går bra att limma. Har du en klycka kan du limma dit en kristal eller halvädelsten med superlim, du kan måla den eller delar av den, du kan applicera fjädrar osv osv. Endast din fantasi sätter gränserna.
Om du nu ändå skulle få för dig att köpa en trollstav så gå aldrig aldrig aldrig på säljarnas säljsnack om att den "is very powerfull", "built in powers" eller "our 3 proffesional witches have inbued a secret spirit in the wand" osv osv. Om du köper en trollstav, köp den endast för att du tycker den är vacker eller på annat sätt tilltalar dig.
Om du ska köpa. Googla på tex "Wicca Wand" så hittar du diverse affärer på nätet som säljer. Och du tänk på att om du köper från USA så är det risk för tull och momspåslag. Momsen är 25% och det är på varan+frakten+tullen. Bättre att köpa tex från Storbrittanien eller om du är duktig på tyska eller franska så kan du hitta onlineaffärer på google.de och google.fr.
Ett annat smidigt alternativ är Ebay. Men istället för att gå på www.ebay.com där du får väldigt många amerikanska träffar och där de sällan vill sälja till utanför USA så gå in på google och sök på "global ebay".
Har du ett ebay konto så kan du logga in med det här också men du kan sortera på att handla tex från England bara och alla annonser är "säljer till hela världen".
Just det, på ebay så söker du på wand, eller wiccan wand tex.
Jag hoppas du väljer att göra din egen stav.
Lycka till,
Magnus
Tack för hjälpen! jag ska nog gå ut i skogen och skaffa en egen =)
Tack för du berättade hur jag ska rena den osv :)
Bra val Alla saker inklusive ytan du skall använda vid en ritual skall först en gång renas. Speciellt verktyg som Trollstave, Athame, bägare, symboler. Du kan även rena ytan du ska vara på ochdig själv med.
Att rena ja, kanske nån borde skriva en bra liten ritual för att rena verktygen…..platsen…. sig själv?