Drömmar
Jag har ett landskap i mina drömmar där min döda morfar och mina döda hundar befinner sig. Jag har alltid sett detta som vanliga drömmar. Men jag har börjat undra lite. För två år sedan dog min katt. Några dagar efter det så drömde jag om mitt landskap igen. När jag är där, springer runt, slår volter, badar, pratar med morfar och allt möjligt vad jag nu håller på med, så hör jag något som jamar. Jag klättrar upp på en klippa där ljudet kommer ifrån. Inne i ett hål hittar jag min katt. Jag tar ut honom, klappar honom och bestämmer mig för att gå hem med honom. Jag har honom i min famn och ska precis öppna ytterdörren, där slutar drömmen. Dagen efter pratade jag och min syster, det visade sig att hon hade en dröm som började med att ytterdörren öppnas och där står jag med våran katt i famnen och säger "Jag hittade Izak (katten) när jag var med morfar. Jag lämnar Izak här för jag ska tillbaka till mitt ställe nu". Lite läskigt, och detta är bara en av många saker som hänt. Ville bara dela med mig av detta :)
Men hur som helst.
Jag har en fråga. Jag undrar om man kan kotakta andra, levande, människor via drömmar. Om man kan möta dem som om det vore ett riktigt möte fast i en dröm. Och i så fall utan att man bestämt det i förväg med den andra personen och utan att den andra personen fattar/vet att man "tränger sig in" i dennes dröm. Den andra personen tror att det bara är en vanlig dröm vill säga.
Måste man i så fall känna personen och ha träffat den på riktigt för att det ska funka?
Ursäkta att det blev lite rörigt
//NikkiSixx
Det är skrämmande, lite coolt sådär, men min teori är;
när man berättar någonting för någon, alternativt visar en bild, och frågar om personen i fråga drömt om detta, så kan hon eller han automatiskt koppla detta till sin dröm även om det inte riktigt stämmer. Om du förstår vad jag menar. Man kopplar det till sin dröm eftersom att den kanske liknade det du tidigare berättat, men inte stämmer helt överens med det man sagt. Ofta kan drömmar vara lite oskarpa när man tänker tillbaka på dem, som ett gammalt minne (alternativt någonting man gjort på fyllan!)
Jag tror inte att det går att kommunicera med folk via drömmar, även om jag skulle tycka att det var helt awesome om det gick! Finns många olika teorier, men jag tror nog inte att det går då det är ditt eget tänkande.
Jag hade aldrig berättat för någon om mitt landskap innan. Jag sa bara till min syster att jag hade en dröm om att jag hittade Izak och kom hem med honom. Då berättade min syster sin "del" av drömmen. Sedan när hon berättade att jag hade sagt att jag skulle tillbaka till mitt ställe, så berättade jag om min dröm och talade jag om vad mitt ställe va för något. :)
Min syster är inte så mycket för övernaturliga grejer, andar osv. Vad jag vet i alla fall. Så vi har inte pratat så mycket mer om drömmen.
Ja, man kan kommunicera med levande och döda och en del annat i drömmar. Det är i alla fall vad jag själv tror och tycker mig göra :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Hur gör du då? :) Detta är nämligen nårgot jag skulle vilja lära mig, kunna använda det när jag vill. Jag förstår givetvis att det är svårt och inte något man lär sig på en kvart. Men det skulle vara mycket uppskattat om du bara gav några tips eller berättar hur du gör :)
Jag kan inte heller göra det på beställning, speciellt inte numera. När jag var yngre gjorde jag mycket med mina drömmar, nästan varje natt experimenterade jag. Men just nu är mitt "vanliga" liv så krävande så jag får vara glad om jag lyckas få en dröm i månaden :(
Experimentera och pröva olika övningar. Framför allt, försök skriva ner drömmarna så fort du vaknar eller använd en diktafon.
Jag tycker att man efter lite träning, ganska lätt kan skilja på de olika sorters drömmarna. Något jag lade märke till i ditt inlägg #0 var det du skrev om landskapet. Det fick mig att ana att din dröm var en sådan dröm där du kommunicerar med de döda.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax