bli av med begär
Hej alla!
Undrar om det finns någon som har något tips om hur man kan bli av med coca-cola begär…
Jag är sockerberoende och då är det främst coca-cola det gäller.
Vill så gärna bli av med begäret/beroendet och i samband med detta kunna gå ner ytterligare i vikt.
Tack på förhand // Narindil 
Lev livet med mycket kärlek och respekt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Abstinens/avhållsamhet är det som fixar det. Lättare sagt än gjort.
Se om det finns ngra sockerberoende-grupper (typ AA fast för socker) i ditt område.
Motion kan ta udden av suget då det kommer. Ta en promenix istället för en socker-fix!
En dag i taget - du klarar det!
Finns att finna bra hjälpmedel på hälsokost butiker.
Inte helt hundra, men hört att Kisel eller Zink ska vara till bra hjälp vi sockerberoende.
Hej!
Såg nåt program med en som också var colaberoende. Flera flaskor om dagen drack han, till honom ställde dom fram 6 flaskor cola som till en tredjedel var fyllda med socker…och inget annat. För så mycket socker innehåller tydligen cocacola. Själv har jag tonvis med socker på det mesta MEN… att se dom där flaskorna var faktiskt bara ÄCKLIGT!!! kanske det skulle fungera för dig att göra på det viset o samtidigt ha en stor kanna citronvatten med isbitar framför dig! Lycka till, skulle själv gärna gå ner ett helt gäng kilon 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vill man gå ned i vikt är en mycket bra start att skippa sockret; och med socker menar jag också stärkelse och kolhydrater - för det är det det blir i kroppen.
Ingen borde äta raffinerat socker.

Jag har just dragit ner på kolhydraterna massvis. Inget godis, inga kakor, kollar innehållsförteckningar på saker nu vilket jag aldrig gjort förr, väljer nyttigt bröd framför vitt etc. Jag tar en skål fil m lite torkad frukt istället (vet att det innehåller fruktsocker men det är inte så mkt frukt)
Min motivation är det som gör det lättare. Jag har bestämt mig!
Drick hellre kolsyrat vatten typ som ramlösa,Loka än coca cola för det är bättre och man mår bättre utav det!
Skär ner på det hela tiden och till slut är det borta helt och hållet. Om man slutar absurt så blir "sockersuget större sen.
Tack för alla svar.
Maken hjälper mig så gott det går och, på sitt sätt, sonen. Jag vill ju vara ett gott föredömme för honom.
Tror nog som ni flesta sa att det bästa är att försöka låta bli.
Får försöka stå emot. =)
Coca Cola innehåller ju också koffein, inte lika mycket som kaffe, men det kan ändå påverka ditt sug efter drycken. Inte bara sockret alltså :) Har själv varit beroende i min ungdom. Jag var så sniken på min cola så jag delade inte ens med mig minns jag :D
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Bappho:
Ja, jag är ganska sniken med min cola också. Maken får knappt smaka. Sonen får givetvis inte smaka, han är bara 6 månader =)
Men jag har kommit så pass långt i min "avvänjning" att jag bara dricker cola på helgerna. Det kan givetvis hända att jag trillar dit i veckan men då inte 2 liters som förr, utan 1/2 liters.
Men svårt är det….

#10. Det är kanon! Ta de små segrarna och njut av dem. Till slut vinner du kriget.
Misslyckas du en dag så gräv inte ner dig. Gjort är gjort och det är ingen mening att gräva ner sig i det förgångna.
Ju svårare strid, desto ljuvare seger.

Ja coca cola är en ypperligt god dryck! jag har varit beroende av den i flera år, och skulle verkligen vilja lyckas sluta dricka skiten! för några år sen lyckades jag dra ner till enbart på helgerna och max då 1 ½ liter per helg! men nu igen blir det nog MINST en ½ liter per dag 
Tänder, kropp och sinne mår nog inte bra av allt socker nej!
#11: Tack! Du har helt rätt; ju svårare strid desto ljuvare seger haha
#12: Jag har druckit 4 liter om dagen själv förr, så att gå från det till 2 liter per helg (lördag o söndag) är ett jättekliv