Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1035 ggr
[postmortum91]
0

nyfiken

Hej, jag är ingen "häxa" eller något liknande men tror på vissa "övernaturliga" saker. Jag undrar bara om det faktiskt faktiskt finns magi som ni kallar det. Har ni utövat något som faktiskt har fungerat?
jag är ingen som gör natt av er utan jag är allmänt nyfiken.

Kan ni inte berätta någon/några historier om när ni utövad magi eller liknande och att de fungerat, skulle bli riktigt glad av att höra såna saker :)

Har kollar på Ghost Adventures så de träffat på en häxa och trollkarl ett par gånger och det verkar övertygande, men nu när jag får chans att fråga några så tar jag chansen.

LMOA
0

Självklart har det det. skickar dig ett separat medellande.

[postmortum91]
0

okej tack för att du skickar ett meddelande med det, ska bli spännande :)

Lore
0

Healing är ett bra exempel. Googla…

www.urmoderjord.se

Bappho
0

De flesta som utövar magi gör det för att de känner sig övertygade att det fungerar.

Ofta är det så att man får ett problem eller liknande som man inte kan fixa på vanligt sätt och då använder man sig av en magisk handling av något slag. Ibland får man pröva flera olika vägar innan man når ett resultat. För mig personligen fungerar det så pass ofta och bra så att jag hela tiden vill veta och lära mig mera.

För mig personligen så är det en viss sorts magi som så gott som alltid fungerar, medans jag är totalt kass på annat.

Jag tror att man måste ha en medfödd talang/gåva (eller förbannelse enligt vissa) för att lyckas riktigt bra, på samma sätt som det bara är vissa som är födda med en gåva att se det inte andra kan se eller ett välutvecklat ont öga, o s v ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[postmortum91]
0

okej tack för svaret :) 
tycker sånt här är så intressant :)

Airwyn
0

Självklart fungerar det. Men det är inte alltid enkelt.. Du måste verkligen vilja det och vilja av rätt anledning annars funkar det inte.

Praefatio
0

#6 Snarare tvärtom, det fungerar såpass bra att man får passa sig, för det fungerar även om man egentligen inte vill eller vill av fel anledning… Magi har väldigt lite med vilja att göra.

Bappho
0

#7 "FB-Like" Glad

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax