Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1152 ggr
Hyeonmu
0

Blodigt allvar?

Hm… Jag tänkte på nåt nu när jag skrev ned en sak snabbt vid datorn. Jag har för vana att när inget skrivredskap finns till hands (jag är bra på att tappa bort pennor) bara skrapa up en sårskorpa och med en nagel, pinne vad som nu finns till hands och är spetsigt använda blodet och skriva ned det jag nu behövde nedskrivet.

Ur ett magiskt perspektiv inser jag att det nog kan vara ganska dumt. "Köp mjölk" i blod känns lite… allvarligt. Särskilt när man annars håller på en del med formler och så att säga har magin lite på standby. Men eftersom jag aldrig handskats med några formler som har med kroppsvätskor, eller hår och naglar, att göra så vet jag inte riktigt hur det egentligen fungerar. Kanske spelar det ingen roll att det är just blod så länge jag själv inte ger det någon specifik mening?

Tankar runt det hela vore intressant, särskilt om nån vet nåt mer om just blod i formler och liknande.

LMOA
0

Det sägs att hår, naklar, hud och ännu mer blod men allra mest det blod ni tjejjer får sådär var fjärde vecka skall vara extra starkt i magiska sammanhang - och visst är det säkert så för blod i kombination med magi har funnits i många tusen år. Samtidigt så får man också komma ihåg att den vikigaste ingridienserna i magi är vilja och intention.

/Magnus

krimskrams
0

Varför inte bara köpa fler pennor?? Flört

Hyeonmu
0

#1 Så tänkte jag också, så länge ingen 'magisk mening' ligger bakom borde det ju inte vara något problem. Tack för din input. =3

#2 *Sjunger* Om jag hade pengar~! Hihi, nej då, vi har en hel del pennor men de gillar att försvinna. En dag tröttnade mamma på pennförsvinnandena och köpte en stor burk med 100 bläckpennor. Det tog ungefär två veckor innan vi var lika pennlösa som innan. Ibland undrar jag om vår guldfisk äter pennor. xD ;D

krimskrams
0

Har ni elaka hustomtar som stjäl dem kanske?? Förvånad

Hyeonmu
0

Man börjar undra. Saker brukar försvinna mystiskt och spårlöst, för att sedan dyka upp (ibland efter några svordomsramsor och hot om att a hit en exorcist XD) på helt uppenbara ställen. Mitt på ett annars tomt bord, t.ex. Men jag vet inte om det är samma tjyv som stjäl våra pennor.