Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1329 ggr
JOHODU
0

Dags nu!

Hej!

Nu tänker den här tanten snart ge sig ut i naturen för att på ngt sätt tala om för både mig själv och universum att det är dags nu…dags att gå tillbaka o ta tag i livet där det började "hänga upp sig"

Ljus ska tas med, en bägare vin likaså och en o annan enekvist vill jag gärna bränna.

Men det jag undrar är… är det någon av er som känner till och som i så fall skulle vilja berätta för mig. Finns det någon kraftfull ritual att använda för att bli av med ständig trötthet? Jag menar inte sådan trötthet som kommer sig av dålig sömn, vitaminbrist el sjukdom.

MVH

JOHODU

[trumman]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kalla duschar, motion och mycket vatten.

Mindre cigaretter, kaffe och TV.

JOHODU
0

Hahaha, ja visst naturligtvis har du helt o hållet rättSkrattande

men….

scheindel
0

jag tror att när det handlar om trötthet så är det nog snarare livsstil än ritualer som är effektivast på lång sikt.

inte bara motion, utan helst motion ute i dagsljus. undvik socker. om du i övrigt är frisk kan du experimentera med att dra ner på kolhydrater generellt. framförallt vete har jag upptäckt många reagerar negativt på, men eftersom det är en så stor och självklar del av vår diet nu för tiden är det inget man tänker på förrän man slutar äta det och märker hur mycket bättre man mår.

jag hör inte till dem som menar att man ska bojkotta kolhydrater helt; jag tycker absolut man ska äta frukt och grönsaker eftersom det är en viktig källa till vitaminer. vitaminer kan också göra en stor skillnad när man är trött och hängig.

en annan viktig sak som jag tror många missar är att man måste ta sig tid att njuta av livet. har man ett jobb som är sådär-kul, så måste man verkligen försöka hitta tid, pengar och ork till att göra något som man verkligen tycker är roligt regelbundet. att bara gå och sega på ett ointressant jobb och sedan komma hem och vara för trött eller stressad för att idas göra nåt kul tar verkligen långsamt kol på livsgnistan, men ändå är det så väldigt många har det. så många att de flesta betraktar det som helt normalt och inte tänker på att det skulle kunna vara bättre. leta efter nya möjligheter på fritiden, eller överväg att hitta en annan arbetssituation som t ex att dra ner på arbetstiden eller byta yrke.

så finns det en del sorters mat eller kryddor som sägs vara uppiggande. chili är en sådan. så krydda ordentligt när du lagar mat och experimentera eventuellt med oljor som aromaterapi eller smörja in dig med.

JOHODU
0

Hej Sheindel!

Kloka ord, och visst är det så. Tänk ibland är jag bara helt enkelt lite lat, och vill hitta snabba genvägar. Får helt enkelt ta "den långa vägen"

Jag började med LCHF och mådde jättebraGlad pigg och glad och vikten rasade. Men efter tre månader var mitt blodtryck uppe i 180 och jag blev livrädd och la av. Kanske kan börja igen men inte vara så fanatisk denna gången.

MVH

JOHODU

[trumman]
0

#4 Vad berodde det ökade blodtrycket på menar du?

[Midsommarsol]
0

Du kan ju alltid sitta ner i skogen, vid en eld eller med fötterna i en bäck och rensa tankarna, känna hur elements energi fyller dig med ny livsenergi. Som att meditera och göra dig ett med elementet. :)

JOHODU
0
#5 Jag vet inte vad blodtryckshöjningen berodde på, fick mäta det 1gg/vecka i en månad. Det enda jag hade ändrat på i mitt liv var dieten, men det kan ju lika gärna ha berott på ngn infektion, som jag inte ens märkte av, eller stress.

#6 Ja det ska jag göra mycket mer nu :))