Häxor iFokus

Häxor

Etikett: köp-sälj
Läst 1672 ggr
Mikrix
0

Works of Darkness mm..

Jag vill hitta någon lagom ond köpare till

Works of Darkness

Baneful Magick

Evoking Eternity

böckerna skrevs av E.A Koetting för några år sedan och gavs ut på Ixaxxar och kan väl sägas vara Occulta läroböcker med en väldigt brant inlärningskurva.

Mycket demoner och förbannelser för dem som är intresserade av sådant..

http://www.tradera.com/Works-of-Darkness-trilogy-auktion_341232_134743870

Axeluzz
0

Vad e de för ngt spännande? :)

Ichna
0

Låt höra! :D VÄLDIGT intresserad!

LMOA
0

Ser ju intressant ut. Allt är värt att läsa.

Mikrix
0

E.A Koetting skrev dessa böcker kort efter det att han slutat engagera sig i ONA och Temple ov Blood om man får tro författaren själv.

Böckerna är skrivna i en rätt så personlig ton och handlar om strävan öppåt, mot något sorts "gudskap" så inget konstigt där:D

Den första boken är introduktionen, startar med lite enkla besvärjelser och meditationer, samt författarens version av rituell cermoniel magi, vilken kan sägas var ganskaavskalad men traditionel.

Sen bär det av med demoner och annat.

Nästa Bok, Baneful Magick, är en handbok i hur man skadar och dödar sina medmänniskor med magi. MAn måste dock vara väldigt duktig på Att frammana(?) (evoke) demoner mm för att kunna använda de mer avancerade besvärjelserna.

Sista boken, Evoking eterity är en bok om Evocation, ursäkta svengelskan, den är bland det bättre jag läst på ämnet och hjälpte mig väldigt mycket.

Överlag är böckerna väldigt bra, även om de som sagt blandar enkla saker med väldigt avancerade spells.

Jag säljer dem för vad jag köpte dem, ett extremt billigt pris om man jämför med vad de brukar på för ebay …

Har ni några frågor så fråga gärna:)

LMOA
0

Angående Evocation och Invokation - vårat Svenska språk har inte riktigt lyckats med översättningen där verkar det som om man använder sig av diverse lexicon.

Bara som en parantes alltså.

Mikrix
0

Det är ku alltid roligt att lägga in de engelska termerna i svenskan med, eller hur?

;)

LMOA
0

Visst är det, och det kommer utav bara farten…..

Dels att det ibland inte finns riktiga svenska ord, nästan all literatur inom esoteriska ämnen är på Engelska, sen är det Engelska 90% på jobbet o även bott utomlands som skadat.

Mikrix
0

Haha, det är ju bara att läsa den svenska översättningen av Harry Potter för att få ett exempel på det svenska språkets undermålighet när det kommer till esoterika

:P

dennas
0

Det svenska språket är inte precis undermåligt skulle jag vilja säga. Däremot kan vissa uttryck vara gamla, och kanske därmed okända?

För evocation kan användas frammanande eller frambesvärjande till exempel.

För invocation kan invokation användas (finns i SAOL) eller går åkallan alldeles utmärkt.

Mikrix
0

Den som söker han finner!

[trumman]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det som är undermåligt med det svenska språket är folks UTBILDNING i svenska språket.

Praefatio
0

#11 Tack, nu slapp jag säga det. Jag tror vidare att en klar anledning till att människor idag knappt behärskar sitt eget språk är att engelskan har så stort inflytande över oss. Speciellt ungdomar, dvs min egen åldersgrupp så att ingen tar illa vid sig, är ofta rätt bedrövliga på svenska och vet inte hur de ska uttrycka sig men är sällan heller speciellt fantastiska vad gäller det engelska språket. Kanske är det för att media har så stort inflytande, man behöver inte uttrycka sig så mycket längre, det räcker med att lyssna och titta. De flesta idag förstår engelska väldigt bra, ofta bättre än svenska, men kan inte uttrycka sig.

Svenska är ett lika rikt språk som engelska, om man bara kan orden.

Bappho
0

Det finns ju minnen i det svenska språket från andra tider då vi gärna blandade in andra språk, t ex tyska och franska :)

Jag har själv varit lite svengelsk av mig men får numera avhyvling av min son varje gång jag råkar använda ett engelskt ord :) Har nu lovat honom att sluta.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

LMOA
1

Jag skulle nog säga att det svenska språket är rikare än det engelska. Många av våra ord har mer känsla i sig. Men just inom esoteriska ämnen vet jag inte om Svenskan hänger med.

Det är rätt under #9 som Dennas säger att Evocation kan översättas frammana eller frambesvärja och invocation kan översättas åkalla.

Men åkalla tillbaka till engelska betyder ju egentligen att kalla på någon. Att kalla på någon betyder ju inte att den kommer.

en "Invocation" för mig är på sätt och vis att kalla på någon och den någon kommer. Kommer den inte har man inte lyckats med sin invocation och då är det egenligen bara en kallelse som gått ut men inte blivit besvarad.

För mig är en evocation när man kallar på ande, guddom etc som visar sig framför mig. En invocation är densamma men man känner istället av entiteten inom sig i form av värme, kyla, känslor, lukter, mående, inre ljud, inre bilder/filmer osv.

Sen är det ju så att vi alla upplever saker olika.

Tycker inte ändå att frammana/åkalla har blivit rätt översättning för invocation och evocation.

Vi kanske skulle starta en ny tråd för Engelska ord som inte vissa av oss tycker är rätt översatta eller har ett rättvist ord på Svenska.

/Magnus