Egen rökelse
För ett tag sedan så fick jag balsampoppelknoppar (Balm of Gilead) av Bigavia och jag hade sådan tur att hon även packade ner torkade knoppar från förra året vilka jag prövade på rökelsekolet idag.
Det behövdes bara en knopp och det doftade lite bränt blandat med balsamet först men sedan spreds den mjuka doften i rummet och nu en timme senare så ligger den fortfarande kvar.
När jag ändå hade kolet igång så prövade jag också min nyskördade vänderotsrot som jag precis torkat klart i ugnen och jag blev positivt överraskad hur fotsvettsdoften ändrades till något väldoftande när det blandades med poppelbalsamet. Helt oplanerat men riktigt lyckat.
Min tanke var att ha opoponax som bas till bl a vänderoten i min underjordsrökelse, men nu fick jag lite andra idéer också :)
Skulle vara trevligt att höra lite om era rökelse-experiment.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Barr: ene, gran, tall
Kåda: gran (bland det bästa som finns)
Löv: musörona från björk
Bark: björk, tall, ene
Lav & mossa: skägglav
Kuriosa: getingbon, julgranar, kanel, naglar, klor, benmjöl
#1 För extra effekt: getingbon med innevånarna kvar?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Det lät härligt Bappho, har inte kommit på iden att testa.
Grankåda doftar härligt, för en människa (som jag) uppvuxen i skogen, men det ryker förskräkligt.
Undrar hur torkade rosenknoppar och jasmin skulle bli.
Vandra i Ljus å Skönhet

Så spännande. Jag skördade och torkade blommor från Salix nyss under min resa genom Italien. Återkommer när jag provat den!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Hah, jo du den dan'…
#3 För mig är mycket rök ett stort plus, ju mer ju bättre. Man reser lättare om man är halvt om halvt medvetslös! ;)

Jag jobbade med en smått giftig växt som bara växer i medelhavsmiljö, en Daphne. Den luktade så gott så jag funderade på om man kunde göra rökelse på den….men jag vågade aldrig prova 
Har alltid tyckt om att avsluta min eld med några kvistar ene! Doftar underbart