Sökes vit salvia!hjälp
Hej, jag söker efter torkad vit salvia för att kunna rena mitt hem, snabbt. finns det någon här som kan hjälpa mig?
Är i akut behov av att rena mitt hem, hur får jag snabbast tag på saker för att kunna göra det?
Finns det någon här som kan hjälpa mig?
Tacksam för svar!
mvh
Hr du inga "häxbutiker" i närheten? De brukar sälja vit salvia i buntar just för rening.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Så gott som nästan varje häsobutik brukar ju sälja vit salvia. Är det omöjligt att få tag i så kan du ju rena med något annat du har till hands.
Vad ska du rena hemmet ifrån?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
okej..jag får kolla upp det i hälsobutiker då.
Jag är rädd att dålig energi är i mitt hem, jag har varit med om detta för ett 2 år sedan & då blev jag väldigt deprimerad & jag tänker göra något åt det denna gång, vill inte att någon ska livnära sig på mig. & det är exakt så jag känner..
jag har alltså varit stängd sen ett halvår tillbaka tills nu.
Så jag vill rena så mycket jag kan.. några fler tips?
Du kan rena med vanligt vatten, salt, vitlök, rödlök , ägg, osv och du hittar säkert något användbart bland dina kryddor som du kan bränna i torr stekpanna eller gryta (i järn).
Finns att beställa via Tarotkatten. Fanns i alla fall i december 2010 då jag tittade in sist.

Vatten och salt, visualisering, städa fysiskt mycket grundligt, sopa ut de dåliga energierna eller beställ salvia från någon internetbutik! :)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Man kan även använda sig av ljud, som att ringa med klockor och bjällror, klappa händerna. Rökelse i allmänhet brukar också fungera bra, tycker jag. Man kan mässa en renande/utrensande/förvisande ramsa medan man renar med rökelse och/eller klockor/bjällror/handklappande. Att då även ha fönster och dörrar öppna brukar vara effektivt.
Det finns hur många olika metoder som helst, så bara för vit salvia är vanligt vid rening betyder ju inte det att det är bäst.
hejsan,behöver du vit salvia eller dyligt så kan du köpa det genom mig.Jag är återförsäljare för www.regnbagsvavar.se
gå in där så ser du vad du kan köpa genom mig.
Mvh anna(yanijas)
Jag brukar handla på http://www.amuletten.net/ där finns det massvis av olika rökelser och annat som man kan använda till för att rena sitt hem.
Hoppas att det löser sig för dig.
Och jag har provat att själv så vit salvia i år. De har i allafall kommit upp, men vi får se om jag lyckas döda dem innan det är dags för skördning ;)

Vit salvia finns nog av de flesta salvia-arter om inte alla,
Salvia apiana :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Emy87
Importerar frön och odlar min vit salvia "Apiana" själv. Har kvar endel av fjolårets skörd, är det kris så skicka mig meddelande med din adress så ska vi se till att det löser sig.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
annars finns det massor med saliva vit och annat man kan köpa på ebay.co.uk

Kan man inte köpa fröerna i Sverige? Det vore ju toppen att så själv och torka till husbehov!
Jo, på Örtagården :)