Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 13979 ggr
scheindel
0

dröm om kanin

hade en intressant dröm i natt som jag skulle vilja ha era tankar om.

jag fick en kanin, helt enkelt. det var så att jag var vid någon djuraffär och det hade blivit något missförstånd om vem som skulle ha den där kaninen, så efter lite diskussion, kanske lite lätt övertalning, jag tog på mig att ta hand om den tills det hela var uppklarat och eventuellt behålla den permanent om den rätte ägaren inte ville ha den. djuraffären var inte intresserade av att ha den kvar, de hade avlivat den om ingen tog hand om den. den var helvit, om det kan göra någon skillnad.

tycker kaninen brukar ses som ett väldigt symboliskt djur, så det är därför jag funderar på om drömmen betyder något särskilt. framförallt eftersom mina drömmar generellt har förändrats och fått en mer tydlig karaktär av att ha mening på sistone.

vad tror ni om den?

scheindel
0

ingen?

Carlo
0

Hmm färgen vit symboliserar ju Oskuld och det goda, men jag har ingen aning av vad Kaniner symboliserar Tyst

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Fjorgyn
0

Det här var det enda jag hittade om kaniner på nätet. Hoppas att det hjälper något Skrattande

Kaniner: Den som drömmer om en kaningård har smak för dyrbara nöjen. Ser du många kaniner i drömmen betyder det att du ska få en stor familj. När en flicka drömmer om kaniner betyder det att någon har förälskat sig i henne men inte vågar tala om det.

dennas
0

Det är inte lätt att tolka, eftersom du har utelämnat det som nästan alltid är vikitigast vid drömtolkning, nämligen dina egna känslor i och efter drömmen.

Men här kommer några frågor att fundera över:

Kaninen visste ingen om i affären, och du beslutar att ta hand om den, eftersom ingen annan vill ha den. Varför? Vad i ditt eget liv har du tagit hand om på liknande vis? Är kaninen gullig och söt, vid god vigör? Eller är den dåligt omhändertagen?

Kaninen skulle annars avlivas, vad är det som du inte kan låta dö? Eller som du för all del inte vill ska dö?

Vitt är rent och som tidigare nämnts oskuld. Kan dock i vissa kulturer vara sorgens färg. Vitt är också brudens färg.

Trollkarlar använder kaninen till sina illusioner och den kan också ses som ett magiskt djur. Kommer inte ihåg på rak arm om kaninen också är ett måndjur, eller om det bara är haren.

Vad hade hänt före drömmen som kan vara relevant i den? Hur kände du för de olika händelserna och personerna/varelserna i drömmen?

Vem är den rättmätige ägaren, som inte bryr sig om sitt djur? Vem är det som jobbar i djuraffären, som övertalar dig att ta hand om detta herrelösa djur? Varför är du i djuraffären?  Vem är kaninen, som bara dyker upp? Vem är du själv i drömmen, är du dej själv eller har du lånat hamn av nån annan?

Många frågor, men nån av dem kanske ger dej det svar du söker.

scheindel
0

Tack för mycket intressant feedback!

#4: jag är ju inte så insatt i det där med drömtydning, så jag visste inte riktigt vad som var vikitgt att ta med :)

nu är det ju ett tag sedan, så jag minns kanske inte detaljerna så väl. Så vitt jag minns var drömmen ganska neutral känslomässigt. Det som hände bara hände utan några varken negativa eller positiva känslor, annat än möjligen känslan att den måste räddas för att det vore tragisk om ett oskyldigt djur skulle bli avlivat utan anledning. Jag hade reagerat precis likadant i verkligheten om jag hade stött på ett djur som riskerade att avlivas och gjort vad jag hade kunnat för att hitta ett hem åt det istället och tagit hand om det själv om jag hade haft möjlighet.

Nu när jag sitter här och skriver så slår det mig att jag faktiskt just nu håller på att letar nytt hem åt två kaniner, varav en är vit! Jag kände inte till dessa kaniner när jag hade drömmen. Kan det ha varit en förvarning om att jag skulle stöta på dessa kaniner? Jag har aldrig haft såna drömmar innan. (om det är någon i skånetrakten som är intresserad av att överta två kaniner, skicka gärna ett pm Cool)

Kaninen är söt och verkar frisk. Ganska liten, så det kan ha varit en unge. Jag vet inte om det har nåt att göra med nåt i mitt liv som jag inte vill låte dö, eftersom det som sagt är en helt naturlig reaktion för mig att försöka rädda ett djur i en sån situation, men det är ju en tolkning som ligger nära till hands.

Det är helt klart jag själv i drömmen. De andra karaktärerna kan jag inte identifiera… min spontana tanke precis efter drömmen var att den hade att göra med en viss relation, eftersom det var något som jag ägnade mycket tankar och känslor åt under den perioden, men jag har lite svårt att se hur drömmen relaterar till relationen. Utifrån vad du skriver så skulle det väl i så fall t ex antingen vara att jag inte vill låta relationen dö (vilket inte alls var aktuellt då, men möjligen är det nu), och/eller att kaninen representerar den andra personen i relationen eller relationen i sig på något annat sätt. Då är ju frågan vad det innebär…

en annan tanke som jag hade själv när jag haft drömmen var att jag skulle få något, eller att det skulle hända något i mitt liv som representerades av kaninen. även i detta fall satte jag det i samband med ovan nämda relation, men jag har ändå svårt att förstå vad det skulle kunna röra sig om.