Häxor iFokus

Häxor

Etikett: huskurer-brygder-och-recept
Läst 6082 ggr
Udda Falkendottir
1

ökad sexlust

En vän kom till mig med ett problem, han menade att hans lust till sex hade minskat och att det inte berodde på eget val.

Han frågade mig om örtkurer mot detta, men jag är väldigt osäker på vad jag ska ge honom. Han menar att problemet sitter i psyket och inte rent fysiskt.

Har någon något förslag på örter som kan lätta upp sinnet, ge energi men ändå ro. Personen är absolutist.

krimskrams
1

Lavendel är lugnande! Jag skulle rekommendera honom att först ta bad med lavendel och rosenblad i! Salt kan också tillsättas för rening av kroppen och sinnet! Han kan tända ljus (röda) för stämningen och sen fokusera på sig inneboende sensualism! Han kan försöka jobba aktivt med att tänka sensuella tankar och försöka främja den sidan i sinnet! sen kan han använda sig av doftoljor t.ex. ylang ylang och ros som är klassiska kärleks och sensuella dofter för att väcka lustarna! att göra miljön ombonad o mysig, bädda med fina romantiska lakan och tända ljus hjälper ju alltid upp lusten! Att göra sig själv vacker, pynta sig och trimma siverse ställen och samtidigt tänka sensuella tankar kan föra honom in i en ny sensuellare livsrytm!

Om han har en partner så är det bra att han först gör sig själv öppen och redo för sensualismen och sedan kan jobba tillsammans med partnern! man kan tillsammans också bränna sensuella dofter och röda/rosa ljus samt gärna ägna sig åt aromaterapimassage med sensuella oljor!

Det är också viktigt att han inte ska känna "panik" inför detta faktum att sexlusten har avtagit! det är helt naturligt att den sexuella lusten är på olika nivå under olika tider i livet! man kan på ett större plan försöla påverka lusten genom att stressa mindre, stress är verkligen en lustdödare! man ska inte ställa för höga krav på sig själv att konstant vara en perfekt älskare!

Dagens visdomsprd för honom: Älska dig själv och acceptera dina svagheter så kommer andra att älska dig för den du är!

Udda Falkendottir
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

1# tack ska du ha.

Detta är något jag redan rekomenderat honom, men som han säger inte passar honom. Han är känslig för dofter från olja och rökelser.

Lavendel kan vara en idé kanske korianderfrön också? Hade behövt tips på direkta brygder om det finns.

krimskrams
1

Om han är känslig för dofter, oljor och rökelse skull jag rekommendera att man är lite försiktig med olika typer av brygder och dyl!

Tända doftfria röda ljus och avslappning samt att ta in sin egen sensualism genom mediatation kunde kanske vara något?

Om man inte kan använda sig av dofter kan man i stället använda sig av de andra sinnena! Sensuell musik ensam eller tillsammans med partnern!

Klä sig i olika sensuella material o bädda med siden!

Rollspel med partner!

Bara fantasin sätter gränser för vad man kan hitta på!! Kyss

Bappho
0

Du kan säga att han kan läsa lite om växten Damiana som används som afrodisiakum och är lugnande och även mot depression. Jag har själv druckit det som té. Det känns rofyllt och man blir avslappnad och glad på något sätt. Påminner om känslan man får av rosenrot. Rosenrot är förstås något han också kan pröva.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

krimskrams
0

Låter intressant med damiana, känner inte till det! rosenrot är bekant för mej! : )

Var får man ta i det? Måste man odla själv eller säljs det torkat någonstans?

Bappho
0

Det säljs torkat just som afrodisiakum. Googla så skall du finna ;) Det var ett tag sedan jag handlade och det var från en sådan där "skum" affär så jag gissar att just den sidan jag handlade ifrån inte finns längre :))

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Udda Falkendottir
0

Personen i fråga är bara känslig mot dofter, han tycker det luktar för skarpt och så.

Jag ska helt klart kolla upp dessa två örter oven, men hur bör de tillredas? Har någon fler förslag?

tacksam för all hjälp

[trumman]
0

Fler förslag?

Mer närhet, mer underkläder, mer porrfilm, mer sensuella historier viskade på nära håll (kanske i förbifarten), mer vardagsnära hemliga strykningar på kuken och tjuvnyp, mer offentliga sexuella invitationer, kanske en omklädningsrums-strip på Domus, mer bröst mer rumpa mer suggestion, mer könsdoft i näsan!

Detta för att vi ej skall förglömma att vi penisbehängdas hjärnor tänder först och främst på visuell input, och inte wine n dine-grejen ;)

8*==o

Udda Falkendottir
0

tack trumman, de råden ska jag försöka delge hans partner på ett kanske lite mer finkänsligt sätt…

det är kul att de enkla metoderna faktiskt fortfarande fungerar fast ni män har blivit så fina i kanten det senaste deceniet… hahahha

[trumman]
0

Räkna inte in MIG i den skaran! :D

Udda Falkendottir
0

Det ska jag komma ihåg att inte göra ;)

lightseeker
0

Glad