Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2140 ggr
Bappho
0

FULLMÅNEMÖTE 17/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FULLMÅNEMÖTE 17/5

I kväll, den 17 maj klockan 23:00 så träffas vi vid häxbrunnen.

(Ni som vill vara med men inte kan vid just den tiden kan ju ändå göra en resa)

Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans vid fullmåne med start kl 23.00 och framåt så länge man vill/behöver.

Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.

Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.

Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.

Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.

Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.

Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.

Mål/Intention

"Vad kan man göra för att till vardags (alltså utan ritual eller resa) se det osedda?"

Vi ses vid brunnen!
Mvh BAPPHO

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska bli spännande att jobba på detta sätt igen, men förstår inte riktigt Mål/Intention: Att se det osedda.

Vad/hur menas?

Bappho
1

Lite otydligt för de som inte var med i tråden där det diskuterades förstås.

"Ett intressant mål/intention för mig är att få uppleva det/de som i vardagen för oss är osynliga men finns i vår närhet av en eller annan anledning. Se, höra, känna, lukta dem. -Ahradia"

Ahradia
0

Jag var nog medvetet "luddig" i mitt förslag till mål/intention.

Jag tänkte helt enkelt att jag/vi skulle fokusera på att se sådant som inte ses i vardagen(vanligtvis?). Astrala varelser.

Witches don't get mad, they get even.

Ahradia
0

Tänk vad långsamt jag skriver ibland Skrikandes

Bappho
0

Kul att du dök upp! Tänkte att det skulle vara tråkigt om du missade när det var ditt förslag :)

Ahradia
0

Jag lurkar i skuggorna vettu Flört

BiGavia
0

Om jag kan hålla mej vaken till 23, så kommer jag med.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

silverhuldra
0

Jag kan bara instämma i BiGavia s ordSkrattande

Mvh. Silverhuldra

[stass]
0

Yeei, astrala varelser låter spännande och intressant!

[trumman]
0

Ok; för mig betyder intention en mycket klar och väldigt direkt formulerad fråga eller uppsåt. Luddighet gör sig inte så bra på resor för mig.

Vore det ok om jag formulerar min egen intention runt detta? Tex "Vad kan man göra för att till vardags (alltså utan ritual eller resa) se det osedda?"

Ahradia
0

Naturligtvis är det det. Jag skyller på att jag är ovan vid att jobba i grupp vid resor och tog felriktad "hänsyn".

För mig är det helt ok och låter bättre.

Bappho
0

#10 Då snor jag din formulering och klistrar in i första inlägget så att inte fler blir förvirrade :)

lightseeker
0

Då säger jag likt BIG: vi ses om jag klarar av att hålla mig vaken:)

Bappho
0

Är det flera som glömt att rösta på tiden? :)

Kuutar
0

jag ska försöka hålla ut till 23, annars blir det tidigare :-)

Bappho
0

Nästa möte lovar jag att ha omröstningen om tiden flera dagar innan, för det verkar ju nu som om de flesta inte kan :)

[trumman]
0

Blev lite senare än 23, men det gick.

Satt inomhus vid "hargen" jag byggt med min familj. Tände eld, hällde vatten, viftade luft och gnuggade jord i pannan. 

Trummade på riktigt för första gången på hela vintern.

Mötte rådaren, mötte djuret mitt, satt i samspråk med äldre kvinna med färgglad sjal om "förr i tiden" - tror det ngn av er??

Som svar på vad man kan göra för att se det osedda i vardagen var

* att "läsa rätt" - det menades att man skall läsa sin omgivning utifrån det oseddas premisser, att läsa från Insidan, och se på annars obemärkta småsaker som avslöjar de oseddas närvaro.

* Detta seende kan tränas upp och man tränar genom att Läsa Rätt, att tolka det man ser utifrån att det är ngt mer, ngt osett, ngt annat än vad som syns då man bara ser tingen med vardagsögon.

* En attityd följer med; ett accepterande av att allt är mer och inte vad det ser ut att vara.

Tack!

[stass]
0

Jag brukar sitta vid balkongdörren med öppen dörr. Men kunde inte alls komma till ro igår, månen pockade på min uppmärksamhet och iaktog mig.

Fick en stark kännsla att se med tredje ögat, med väsendet och med de andra sinnen, tillskillnad från ögonen.

Fjorgyn
0

Hej!

Är alldeles ny här men tänkte att det var värt ett försök att se om jag kom iväg, var ett tag sedan jag gjorde någon liknande resa….

Det var väldigt mörkt först, sedan såg jag en ring av människor/varelser/väsen som sitter på marken, i mitten finns det en eld eller någon annan ljuskälla. Jag står en bit bort och iaktar när en kvinna se mig och ler, det ser ut som om hon pratar med de som är samlade. Hon har gröna "kattögon" och har på sig någon form av kappa med huva.  Jag tittar ut mot skogen och funderar på att gå, känner mig inte helt redo. När hon ropar något till mig, jag vänder mig om och då står hon bakom mig och rör vid min hals/ansikte. Jag blev så chockat av att hon rörde vid mig att jag kom hem igen, lyckades sedan inte komma till ro för att återvända.

Jag tror inte att någon av de andra såg mig men kvinnan med kattögonen gjorde det definitiv, finns det någon som passar in på den beskrivningen?

Tack!

Kuutar
0

min resa var något hackig, men lång! jag befann mig vid brunnen och såg ingenting och bad någon att hjälpa mig, då kom två personer fram och tog tag i mina händer, men dimman lättade inte.

lite senare fick jag en känsla av hekates närvaro (ritualen på måndag var bland det kraftigaste jag någonsin upplevt) och att jag skulle fortsätta på min stig tills det var dags att lyfta slöjan (en av många sådana förstås, menar inte att jag skulle bli upplyst eller något ;-)

så nu tänker jag fortsätta jobba på! har massor av frågor kring själva resandets teknik.

jag är rätt skeptisk, framför allt mot mig själv. jag kom tillbaka och startade om när jag upplevde att någon svarade på min fråga (vilket djur är jag) att jag var en kamel! senare i och för sig upplevde jag hur halsen växte och växte och sedan även vingarna, skillnaden mellan en kamel och en svan kanske inte är så jättestor ;-)

hur etablerar man kontakten med andra? jag kände att jag träffade sammanlagt fyra av er eller andra vandrande själar, först de två som försökte hjälpa mig, senare kallade två andra personer mig tillbaka som kom dit precis när jag började bege mig hemåt?

de två hjälpsamma personer tog mig på en flygtur över en landsväg, det är enda gången jag såg någonting; vägen med dess vita mittlinje och mig själv och dessa två andra kvinnofigurer med böljande mantlar…

Ahradia
0

Jag fick rättså förkrossande nyheter igår så jag var/är inte i tillstånd för några resor tyvärr. Känns verkligen som jag missade något denna resomgången. C'est la vie :(

Bappho
0

Jag bantade ner min intention till, hur kan man få se och uppleva naturväsen om man inte har en gåva att se.

Kl 23 var inte tillräckligt sent för mig med tanke på att jag delar 1 rum o kök med tonårsbarn ;) Jag fick resa till tonerna av Arkiv X på högsta volym. Inte jättelyckat!

Men efter några försök fick jag svaret:

-Du måste vara där för att kunna se!

Vilket jag tolkade som, att sitter man bara inne, tittar på TV, åker bil etc så missar man de flesta tillfällena. Så, ut i skogen, ensam, bort från bruset! :)

silverhuldra
0

själv kom jag inte iväg någonstans, efter som jag tyvärr somnat vid det laget. ( bihålor e ingen höjdare när de strular). Jag hoppas på bättre tur nästa gång.

Mvh. Silverhuldra

lightseeker
0

intressant att läsa era resor, tyvärr var detta för sent för mig, avvaktar till en ev. nästa gång (förhoppningsvis litet tidigare, för annars har jag redan däckat)