arnica montana
Hej alla glada
Jag är ute efter arnica plantor och undrar om det finns några snälla själar här som har plantor och kan tänka sig att skicka sticklingar till mig?!?
Vore jättesnällt om nin som har höe av sig till mig.
Tusen hjärtlig tack på förhand.
Kramar Nadine

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Tyvärr har jag inga plantor till dig :) jag plockar och torkar "slåttergubben" under blommningen, den går att finna vild, lite varstans.
Sämre om du bor på östsidan förstås :). Frågan är då var du bor?
Annars har du nog stor chans att finna den i naturen :)
Åh, vad fånigt av mig att aldrig tänka tanken på att arnica kanske heter någonting fint på svenska också, och den kanske växer i Sverige. Slåttergubbe visste jag ju vad det var, men inte att det var detsamma som arnica. Jag köper arnica-gel som massagesmörj till min häst som lätt blir lite stel i sina muskler, det är det i särklass mest effektiva läkemässigt jag har använt någonsin vid just muskelvärk. Ingenting annat fungerar på hästen, och det fungerar utmärkt på mig också. Fast det luktar träck och pest och hela världens undergång…
Det blir nog till att plocka lite slåttergubbe och göra eget muskelsmörj. Någon idé på vad jag ska göra av det? Ett avkok blir ju väldigt rinnigt, en olja blir väldigt slabbig.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Blanda oljan med ett fett som stelnar så att du får den konsistens du önskar.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jo, det är jag med på, men blir det inte fortfarande väldigt slabbigt? Jag tänker på hästen alltså, för min egen del så funkar ju fett väldigt bra.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg