Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 2640 ggr
[EmiliaRowainen]
0

Förbannelse?

Hejsan!

Jag skulle vädigt gärna vilja ha eran hjälp med en sak. Vi tror att det vilar någon slags förbannelse på mammas arbetsplats?

De flesta som jobbat där har varit med om något.. Byggnaden har funnits sen 50 talet , vi har ingen aning om vad de har varit tidigare men nu är det iaf ett ålderdomshem.

Min mamma har jobbat där i ca 20 år.. och för 2 år sen tog hennes kille livet av sig.. Hon har haft väldigt svårt att bearbeta detta.

Hennes väninna som också har jobbat där ett tag var med om en grej för ett år sen. Hennes son mördade en annan kille och sitter nu i fängelse.

F.d chefen förlorade sin son i en lavin för några år sen.

En ung kille som har vikarierat där var med om en olycka för typ ett halvår sen. Han var påväg till byggnaden för att jobba, cyklade rakt in i en bil och fick svåra skall skador. Men han överlevde

För två helger sen hände de något igen.. och detta var väldigt chockerande för oss alla som jobbar där. Killen som var med i cykel olyckan kommer in på arbetsplatsen mitt i natten med en hammare och hotar nattpersonalen. Han håller för hennes mun och skriker något men hon lyckas brotta ner honom på marken.. hon ringer sedan polisen som kommer och hämtar honom. Alltså dehär hade ju kunnat sluta väldigt illa om hon inte agerat som hon gjorde och tur var väl de!

Sen har vi en annan kvinna som jobbat där förut, hon förlorade sin unga syster i cancer. De här var för ett år sen.

Och nu under valborgshelgen hände en till grej i våran lilla stad, en man bryter sig in sin ex-flickväns villa och hugger kniven i buken på tjejens nya man. Sen går han in i de andra rummet och försöker strypa den andra mannen som ligger och sover. Vet inte så mycket om de här men de står i tidningarna just nu. Och nu har vi fått veta att förövaren är son till en kvinna som jobbat på ålderdomshemmet jätte länge men hon har gått i pension nu.

Nu börjar vi alla bli riktigt rädda och de är mycket tankar kring de hela. Vad tror ni? Vad tycker ni att vi ska göra?

Jag brukar också jobba där, dock bara under somrarna. Är väl en tidsfråga innan de händer mig något också :(

therootdoctor
0

Det är svårt att säga utan att göra en divination om saken. För att göra det vill de flesta spåfolk veta namnet och adressen på platsen. Men som jag tolkar dig har merparten av olyckorna skett se senaste åren och det har varit relativt lungt de andra 20 åren som din mor jobbat där? Då är det de senaste åren man bör titta på. En variant är att besvärja byggnadens ande, eller rådare om man så vill och höra med dem om de är missnöjda, om det finns någon annan ande där som ligger bakom eller om någon har lagt nått på stället. Boten hänger ofta ihop med vad något av ovanstående skulle visa men generellt sett kan man alltid tvätta ur stället och få bort allt gammalt tanke- och känsloslagg och osaliga andar. Fins inte den möjligheten ska du samla jord från byggnadens fyra hörn, lägga i fyra olika påsar och notera i vilka väderstreck du tar dem.

Därefter går du hem och skriver ut en satelitbild av byggnaden och placerar ut jorden i rätt hörn. Sedan kan du jobba på stället hemma.

Hoppas det ger lite vägledning.

[EmiliaRowainen]
0

Är de säkert att skriva ut adressen och namnet öppet såhär? Får man göra de?

Ska testa göra de du skrev iallafall, måste bara läsa på lite mer först. Min mormor pratade om att man kunde rita kors på väggarna och då ska tydligen alla "onda andar" försvinna.. Vad tycker du om den idén?

Tack för ditt svar :)

therootdoctor
0

Jag vet faktiskt inte. Men med tanke på att man kan bli avskedad om man skriver något ofördelaktigt om jobbet på Facebook så kanske det är en dum ide att skriva ut namnet här.

Att rita kors på väggarna kan dämpa vissa andars entusiasm att vara i ett rum men det är ofta för lite för att hindra dem permanent om det inte görs av någon med mycket starka gåvor.

I vår egen Trolldomstradition skrivs med tjära eller kyrkokritor (välsignade kritor) över dörrarna och man ristar andra symboler på dörrposterna. I andra trad. använder man vissa typer av smör och dylikt att teckna med. materialet spelar dock inte lika stor roll som kraften och skickligheten hos den som tecknar.

Om det dessutom görs med för mycket kraft så blir rummen osunt tillslutna vilket gör att man kan känna sig instängd, folk slutar att komma på besök mm.

Men pröva. Ska du göra det så gör det i gryningen en Söndag. Se till att någon välsignat och läst ordentligt över kritan och gör det med fasthet, beslutsam avsikt och tro.

Lycka till!

[Ackinna]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj fy…  Jag skulle nog säga att det är någonting som ligger bakom… det är skillnad på slump och jaaa.. något annat. För många händeler med kopplingar till denna fastighet.

Jag ska försöka spåna på vad jag tror.

[Ackinna]
0

Kom på en sak…. (har ännu inte hunnit spåna vidare på detta ännu) men noterade ett mönster i händelserna… vet inte om du och ni som har läst det har noterat det… det är bara män/killar som har råka illa ut. Förutom hon sm hade systern som dog i cancer….

Jag skulle kunna tänka mig att hon som hade systern som dog i cancern kanske inte har med "förbannelsen" att göra utan kanske bara är en mycket tragisk händelse som drabbade en anställd. För jag tycker det är så tydligt band med den manliga biten, så kan som sagt tänka mig att systerns cancer kan vara en "vanlig" tragisk händelse. (om du förstår vad jag menar)

Mycket intressant, det här intresserar mig… det här måste jag kolla upp och spåna på (som jag sa i mitt första inlägg)

[stass]
0

Puttar upp tråden för lite uppdatering.

Kuutar
0

håller du redan på med något för att skydda dig själv? det är alltid en bra startpunkt, speciellt med tanke på att du verkar lite orolig för egen del? med egna dåliga erfarenheter av konstiga platser; börja med dig själv! annars är risken stor att man, om inte annat, förlorar en hel del energi pga oron.

finns det förresten redan något tråd här om bra sätt att skydda sig mot dåliga energier?

[TPinks]
0

Kan vara något, kan vara.. Men det kan också vara småorternas egenheter att driva folk till galenskap också. Byggnaden behöver inte vara uppkomsten till det dåliga utan platsen eller något i närheten. Undersök djurlivet på platsen, växterna. Se dig omkring och fråga folk som bor närbeläget. Ibland kan en del kunskap inhämtas bara genom att ställa nyfikna frågor.

therootdoctors råd är bra! Om jag varit där så hade jag sett till att få hjälp, och jag tror du har gjort det också.. Jag bor för långt bort själv.

Udda Falkendottir
0

Har du läst Majgull Axelssons bok Aprilhäxa? Den beskriver på ett mycket förenklat sätt vad som kan ske hos er.

Min direkta tanke är att det går spök i människorna. Man kan skydda sig mot sånt, men det är mycket individuellt hur.

Behandla de boende på ett bra och respektfullt sätt även i era sinnen