Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 828 ggr
geminick
0

Första ritualen!

Jag är lite nyfiken på hur ni upplevde er allra, allra första magiska ritual - om ni minns den! :)

Hur kändes det innan, under och efter att ni utförde ritualen?

Jag har just utfört min första ritual "på riktigt" eller vad man ska säga och innan var jag ett vrak, nu känner jag mig lugn, hel, behärskad och harmonisk igen. Underbar känsla. Jag har ett slags vetande jag inte hade innan ritualen, ungefär som om jag har "säkrat" det jag utförde ritualen om.

Ha det gott! :D

Carlo
0

Hej!
Grattis :D
Jag utförde min första ritual för 7 månader sedan :).

Jag kommer ihåg att jag var i Skogen, jag hade tagit med mig 4 ljus (I de 4 elementens olika färger), en termoskanna med kaffe, 10 mynt, ett salladshuvud och en bild på gudinnan Minerva (Latinarnas motsvarighet till Athena). 

Det finns ett berg i den skogen som jag var i, i mitten av berget finns det en stor sten som har vita ränder, som lyses upp av månljuset.

Jag satte bilden, de fyra ljusen på stenen.
Sedan började jag be (Min hund var väldigt sjuk då, nästintill döende)
Jag bad över lycka och framgång för Afrika och såklart att min hund skulle bli frisk. Min hund hade blivit förgiftad och hans lever hade blivit skadad.

Efter min bön så grävde jag mynten och salladshuvudet, jag förklarade för gudinnan att det var mitt offer och att jag hoppades att hon gillade mina offergåvor och att hon fick mitt största offer, min kärlek.

Efter att ha gett henne mina offergåvor så började jag dricka kaffe och hällde lite kaffe på jorden, som en symbol över att jag drack med henne :)

Ritualen blev lyckad och min hund blev botad, jag blev också lycklig och utvilad. Ritual känslan borde kallas "Ritualigad" :P

Ah detta var min första ritual :)

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Kuutar
0

min första ritual gjorde jag för att bekräfta för makterna att jag nu hade valt min stig i livet fullt medvetet och ämnade följa den med hela mitt hjärta. jag tog inte med mig någonting, jag fastnade för scott cunninghams tanke om kroppen som det främsta rituella instrument.

jag tog i stället fina saker jag hittade i skogen, byggde ett pentagram av torra kvistar på hällan och plockade bär och blad som en offergåva. sen bad jag de fyra elementernas väktare och gudinnan och guden att skydda mig och min familj och hela jorden och lära mig att bli deras trogna tjänarinna.

enkelt men givande, tarotläggningen jag gjorde efteråt blev jätteintressant och lärorik, och bekräftade tydligt att jag var på rätt väg:-) jag kände mig lycklig och fylld av energi!

sen dess har mina ritualer alltid hjälpt mig att må bättre, bli mera samlad, harmonisk och få mer energi. kul att det funkar!

geminick
0

Carlo: Åh, det låter jättemysigt och fint, det du beskriver! :) Och så skönt att höra att din vovve blev frisk! Det är hemskt när någon man älskar blir sjuk och döende…

Kuutar: Ååh, Scott Cunningham! Läser en av hans böcker just nu, tycker den hittills är jättebra! Och din ritual låter också jättefin - och roligt att tarotläggningen visade sig vara positiv också!

Haha, det rolig var att min första tråd här på forumet handlade om att jag inte riktigt fullt ut kunde tro att magi fungerade osv, men.. jag tror att jag kanske redan blivit överbevisad..

Jag rabblade ett mantra för mig själv, viskande "det här ska fungera, det här ska fungera" (alltså, det jag bad om skulle fungera, inte själva ritualen - det "visste" jag ju ändå att den skulle göra!), men vid ett tillfälle ändrade jag mantrat och viskade "hjälp mig se vägen", på ett ungefär. Sen avslutade jag alltihop och kände mig mycket lugnare - innan var jag som sagt ett emotionellt, desperat vrak…

Det roliga är att ca 1,5 timme senare fick jag ett svar på ett mejl som jag skickat i ren frustration och detta svar gav mig nyckeln till en dörr som jag anser spärrade av min "väg" för mig… Jag funderar faktiskt på om inte min lilla ritual ändå hjälpte? Inte fullt ut, men den "hjälpte mig se vägen"!

….så, ja, jag… TROR jag blivit motbevisad, äntligen? :) Vad tror ni?

Carlo
0

Haha ja, jag tror att du blev motbevisad. Skrattande

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

geminick
0

Haha, roligt, roligt! :D Tufft, faktiskt. :)

[trumman]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Hade det här vart Facebook hade jag klickat GILLA-knappen.

geminick
0

HAHA! Ja du, det hade jag också gjort! :D

Bappho
0

#6 Det finns faktiskt diskussioner om en iFokus-gilla-knapp :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

geminick
0

Ja, en ifokus-gilla-knapp vore inte helt fel. :)

Ingen annan som vill dela med sig av sina erfarenheter?