Helt omedveten
Jag har haft en man som stog mig nära i mitt liv förut, han gör det fortfarande och kommer att fortsätta med det länge framöver fastän på ett annat sätt.
Länge trodde jag att han mer behövde psykologisk hjälp med sitt liv, besluten med sina livsval mm men nu kan jag börja undra.
Jag känner honom som väldigt stark på det magiska planet. Fast han är nog omedveten om det och tror inte på det. Visst erkänner han att det finns mer än det man ser men det är inte manifisterat i en praktik eller insikt.
Jag tänker ibland tillbaka på en dag för länge sedan då jag mådde lite dåligt en dag och gick hem för att vila mig. Jag satte mentalt upp ett skydd i dörröppningen till rummet och försökte att hämta mig.
Han kom hem och gick inte så snabbt in i sovrummet som han brukar, han verkade lite olustig över det. Men jag såg hur han samlade sig och gick in. Jag hörde samtidigt ett ljud då. Och det är det som är lite konstigt, jag har aldrig före eller efter det upplevt ett ljud i samband med att någonting har brutits. jag var helt oförberedd på det och jag tror att det bara var jag som hörde det, men sättet han såg på mig var som att han visste precis.
Det har såklart hänt mer saker, men det var tydligast. Jag kan undra om bristen av insikt på hanns förmåga kan påverka livet för honom.
Teorier?

Att man har en talang som ligger nära hjärtat och den man är, som man inte utnyttjar, bidrar till vilsenhet oavsett skulle jag tro.
Jag känner igen vad du menar, jag tror att en människa, som inte kan släppa fram sitt jag som den man är går genom livet och letar ständigt men sedan faller platt. Intiativ tas men fallerar, lust till saker finns men glöms, man letar och längtar men kommer ingenstans. Jag tror definitivt att det är någonting som påverkar, eftersom det är en så stor del av ens jag.
Och just även, att inte ha en mer konkret talang är nog någonting otroligt frustrerande. Men, alla har ansvar för sina egna liv.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja spindelfot, du uttrycker det så väl.