Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2223 ggr
Bappho
0

FULLMÅNEMÖTE 18/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FULLMÅNEMÖTE 18/4

I kväll, den 18 april klockan 21:00 så träffas vi vid häxbrunnen.

Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans vid fullmåne med start kl 21.00 och framåt så länge man vill/behöver.

Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.

Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.

Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.

Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.

Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.

Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.

Mål/Intention

Att möta den spirande energin som nu kommer igång genom våren. Söka styrka där och lyssna till vad den har att säga oss.

Kraftföremålet denna gång kan vara en växande planta som vi sitter vid eller har med oss på annat sätt. Även andra kraftföremål går förstås bra.

Vi ses vid brunnen!
Mvh BAPPHO

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

:)

BiGavia
0

:)

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

dragonstar
0

Jag gjorde ett försök men kom ingen stans. Väntar dock med att berätta vad jag hadde då någon mot all förmodan kanske sett mig endå.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[stass]
0

Jag reste aldrig =(

Bappho
0

Jag kom till brunnen men misslyckade med vårt mål. Jag blev hela tiden hindrad av gräs och skogsbränder. Jag gjorde ett andra försök men den gången var bränderna bara värre och mer våldsamma.

Kanske betyder det att jag ska ta det varligt med rökelsebränning utomhus ;)

[stass]
0

Kan det inte vara elden mer symbolisk då?

Bappho
0

Jag kom aldrig till någon underjord utan kryssade runt i våran värld istället. Det var nog en riktig gräs och skogsbrand jag såg.

BiGavia
0

Ett stort cirkulärt rum, med mörka figurer som satt i cirkel, i cirkelns mitt fanns ett runt hål med klart vatten som brann, försökte komma fram till den.

Jag hade en känsla av att det skulle leda vidare,men det misslyckades.

En figur som skymtade då och då i utkanten med en glasbit som gav ljus från sej

Ahradia
0

Jag tror inte jag kom till underjorden men väl under jord. Eller ialla fall under vattnet i brunnen.

(kort version):
Hade sällskap av en brun-vit lammunge fram till brunnen och höll utkik medans jag var nere(han hade i sin tur sällskap av någon ljus flickvarelse)

Saker som kändes av vikt när jag vara nere:
Stor uggla med gula ögon, en igelkott, en hel rad med korpar som satt och iakttog spektaklet, ett skarpt blått klot.

Sen var det nog dags att ge sig av tillbaka då en verkligen skitstor orm kom ur djupet och drog mig tillbaka upp till vattenytan nere i brunnen.

Jag, lammet och ljusvarelsen går mot den röda stugan men det är fortfarande aktivitet vid brunnen.

Så tja, semilyckat kan man väl säga?

Witches don't get mad, they get even.

silverhuldra
0

Kom inte heller iväg, det enda jag upplevde var mörker och skuggor som flammade för bi.

Mvh. Silverhuldra

coronapeia
0

Superkonstigt. Jag hade totalt tappat bort i mitt minne att vi skulle ut och resa igår så efter att ha nattat tvååringen lämnade jag bebisen till pappan och somnade på soffan under laptopen.

Långsamt sprack jorden upp och jag liksom gled ner i den solvarma, sammetsliknande torvjorden (vi har förövrigt stenstyv lerjord på tomten). svårt att beskriva men jag låg liksom nere i botten på en grop och såg hur elementenergierna drog upp växterna ur fröna, som jag tydligen såg… Inga rötter dock?!? Vaknade efter ungefär 45 minuter av att solen gick upp över min grop och lös mig i ögonen, fast det var inte solen, det var jättelika glödande vita änglatrumpeter som böjde sig ned över mig.

Mycket skumt, kanske en tillfällighet eller så tog mitt undermedvetna beslut om att resa självt. Tänker hur som helst meditera över detta och se om det finns något budskap att använda eller om det bara var en fin dröm.

Bappho
0

Ahradia, har du träffat på den ormen förut?

dragonstar
0

Jag komemr så långt att det antingen snurrar eler så känns det som att jag liksom skata börjar flyta ur kroppen elerl sjunka ner i botten på den. Men där tar det liksom stopp. Jag ser inget utom insidan av ögonlocken ellar svart skugga.

Någon som har lite te rökelse elelr likande att tippsa om som möjligne kan hjälpa mig över denna besynnerliga kant? Eller reser mitt undermedveta och mitt medvetna stananr kvar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Kuutar
0

Hej! jag är nybörjare här på forumet, hade tänkt att hänga med igår och gjorde ett försök när livet lugnade ner sig strax efter nio. jag gjorde först min vanliga fullmånesritual i skogen och mediterade sedan inomhus, skulle följa fjädern för att hitta er andra! kom först fram till rätt mycket folk som satt i en ring runt en stor eld, först lystes bara en person upp i ringen, sedan tre, sedan var jag i ett mörkt rum med grönsvarta blommiga tapeter och någon visade mig en svart ring med en flammande röd sten i? kommentarer tas gärna emot… men känslan var skön, jag kände att här finns något att jobba med, hoppas det blir mer sådana resor!

Ahradia
0

#12 Jag tror faktiskt jag har träffat på den innan när jag jobbade extra med vattenelementen. Men den gången åt han upp mig. Vilket iofs ledde till ett resultat jag ville ha. Så helt främmande är han inte.

Zoraye
0

Jag reste när jag kom hem och det var väldigt livat, tyvärr hann jag inte skriva ner allt och nu minns jag endast vaga fragment. Elden var i högsta grad närvarande och jag minns att jag tänkte att "ska vara försiktig med grillen i sommar".

Ser fram emot nästa fullmåne och nästa resa.

Ha en riktigt bra påsk alla, ses kanske någon helt annanstans i dagarna!

Bappho
0

#15 Jag träffar ofta en stor orm numera. Den kommer alltid från sjön men rör sig under jorden.

#16 Och jag tänkte att jag INTE ska bränna upp den gamla hundkojan utan köra den till soptippen istället :) Men om fler upplevde elden så kanske den bar på något annat budskap ändå, hmm..

BiGavia
0

Den eld jag upplevde, brann på vatten, väldigt begränsad, varm men inte het..hmmm svårt att förklara.

Ahradia
0

#17 Ja hos mig håller han ju som sagt till i vattnet med. Jag vet inte varför han hjälper mig men jag klagar inte ;)

[stass]
0

Nu var jag inte med på fullmånemötet men en orm har jag mött för länge sadan i en dröm. Det var en vattenorm (nån boasort), och en familjemedlem drömde precis samma dröm fast från sitt perspektiv och jag drömde med denna personen med fast från mitt perspektiv. En dröm som båda hade likadant.

Han försökte ta mig under ytan men mer vad det betydde vet jag inte. Kanske skulle jag inte ha stretat och fått reda på varför.

Kuutar
0

Jag har också haft ormdrömmar, länge sedan, när jag var mitt i en spännande fas i mitt liv, med andligt uppvaknande etc. Då tolkade jag ormen som kundalinikraften, den ringlade sig upp längs min kropp och lade sig som en turban på huvudet…

nu nalkas ju våren/sommaren och vatten är livgivande och dessutom väl en symbol för bl.a. känslor/det astrala, är det för uppenbart för att kunna vara vettigt i det här sammanhanget?

ormen/kundalinienergin/elden som drar en in i känslornas värld nu när allting vaknar till liv, det låter väldigt positivt och lärorikt!

lightseeker
0

intressant att höra om era upplevelser, det är nu ett bra tag sedan jag deltog i ett dylikt och hade gärna rest med er, men har inte varit inne här på ett tag:)

[trumman]
0

Wow!

Kul å se att ni fortfarande samlas vid brunnen vår vid fullmåne.

Praefatio
0

Jag tänker närvara vid nästa fullmånemöte, spännande grej. I vilken skepnad reser ni?