Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 7011 ggr
villemo2
10

få bort mörka ringar

har ni nått knep för att få bort mörka ringar under ögonen?? :)

[dandamimm]
2

Jag brukar blötlägga tepåsar (med helt vanligt svart te) lite snabbt i ljummet vatten. Sen lägger jag dem på ögonlocken och ligger och "myser" så i ca 15 min. Det funkar varje gång, för mig iaf.

Kram danda

Praefatio
0

Ja, sättet #1 beskriver är väldigt bra. Det är lite roligt att de marknadsför koffeinkrämer med antioxidanter för påsar under ögonen numera, när det bara är att ta svart thé-påsar som ju innehåller både koffein och antioxidanter. Tänk vad folk försvårar saker och ting för sig, och vad mycket det kostar dem.

villemo2
0

smart! får testa det :)

Märlan
0

Enligt TCM (kinesisk medicin) Är mörka ringar under ögonen en idikation på obalans i njurarna (insjunket = energibrist). Drick mycket vatten eller stärkande örtteer.

Har man påsar under ögonen visar det på brist på vätska i kroppen.

villemo2
3

okej! tack :)

[Tunridan]
0

Ibland har jag märkt att mörka ringar och påsar under ögonen tas som samma sak, men det är det ju inte. Man kan ju ha mörka ringar under ögonen, utan att för den skull vara "påsig" nämligen. :-)

Jag tänker också som så att mörka ringar under ögonen mycket väl kan bero på någon brist eller obalans i kroppen.

Men samtidigt kan det ju även vara så att man helt enkelt har ljus hy och väldigt tunn hud så att blodkärlen lyser igenom - därav mörk under ögonen.

#1 Danda; hjälper det mot att man är mörk under ögonen, eller är det mot påsar under ögonen du använder det?

[dandamimm]
0

När jag är påsig och mörk under ögonen är samma sak på mig. Och det brukar bero på tex sömnbrist eller så. Det var det jag tänkte på. Om man har brister eller obalanser så hjälper förmodligen inte tekuren.

[Tunridan]
0

Okej, tack för svaret. :-)