Förstoppning
Hej jag har en hård och förstoppad mage någon som har några bra tips?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Linfrö, russin, frukt och massa fett ;)
Jopp!, Aprikoser, linfrö och plommon. Sen går det utav bara den, "sa flickan".
Paraffin-olja finns på apoteket.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Kaffe! är med en mirakelkur tycker jag
Rapsolja, smörjer tarmen

Pajalagröt! Supergott, nyttigt och välgörande. Serveras på många av våra äldreboenden och sjukhus där förstoppning är ett stort och vanligt problem. Havregryn och russin, torkade plommon och linfrön som fått ligga i vatten över natten. Om man tycker om torkade aprikoser eller torkade fikon är det också gott att slänga i.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
En flaska rödvin ;)) Mycket vätska iaf
Helt beroende på din kroppstyp. Beror förstoppningen på torka i kroppen så måste du tillsätta vätska. Fiber gör att paristaltiken (tarmens stötvisa sammandragningar för att skjuta maten framåt) fungerar bättre.
Fiberrika frukter och grönsaker + vatten borde fixa problemet
Te på Senna blad.
Eller ta ett trollöga, sätta fast ett hårstrå från baken eller likande. Gå till en rinnande bäck, sätt ner ögat med orden: "Som detta rinner, så ska också S….n rinna ur mig". Knyt fast ögat ordentligt och låt det guppa i bäcken och gå därifrån utan att se tillbaka. När det hela har löst sig går du tillbaka och plockar upp ögat ur bäcken igen.
Ett trollöga är en gren som växt så att den bildar en naturlig ring. Det går även bra med ett Stämträ. Det är en flisa från ett vedträ som har ett hål där en gren suttit. Men ett sådant måste hittas utan att leta efter det, så det är svårare at få tag på.
Lycka till.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
#9 Haha, jag läste det lite snabbt och tolkade det som att man skulle knyta fast ett trollöga på rumpan med hjälp av ett hårstrå, gå till en bäck och bada arslet en stund… :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#0 Du har fått bra tips, glöm bara inte bort att röra på dig också. Motion sätter igång magen, promenera t ex. För mycket stillasittande stoppar upp. :-)