Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1309 ggr
Mill4
0

Frågor om Ostara

Om jag inte är helt fel ute så är det väl dags för Ostara snart?

Sätt fler inlägg om detta men känns som det bara blir lagom förvirrat…. och vill nu få mer exakt vad ni tycker^^

Vilka färger tillhör denna högtid och varför?

Vad exakt firar man?

"Hur" firar man (förstått att alla gör olika… men det måste väl finnas lite utav en grund?)

Finns det några olika saker som tillhör högtiden gällande te.x mat väg, lukt(rökelse osv.)?

[Midsommarsol]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är ganska säker på att ägg har en stor betydelse för Ostara…

Bappho
0

Gult, lila och vårgrönt är väl vackra ostara/påskfärger :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

scheindel
0

för mig så är ostara väldigt likt påsken rent symbol- och färgmässigt. gult och ljusgrönt och de flesta ljusa färger. ägg, kaniner, djurungar och fjädrar. dessutom förknippar jag det med att så och plantera och rent allmänt börja pyssla om växterna inför våren. jag firar att våren har börjat på allvar med allt vad det innebär.

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

påsken har lånat en hel del av Ostara så de flesta påskfärger, ägg, kaniner, påskliljor och krokusar.

Någon slags städning hör väl med till, speciellt med en kvast av björkris som skall sopa ut smutsen, magisk och icke magisk.

Lite roligt är att i all vardags stress så glömde jag! Men i min vardagstress så städade jag, njöt av ljustrålarna som påminde om varmare tider, köpte vårblommor och lagade en extra fin middag. Inte förren kvälenl kom jag ihåg att det faktiskt var Ostara - och att jag egentligen redan har firat det =)

Bappho
0

Själv firar jag tranornas ankomst ungefär vid den här tiden på året istället för Ostara eller Påsk eftersom det är den viktigaste händelsen på hela året för mig. Min tomt ligger vid stranden av en fågelsjö så tranornas sång symboliserar hela sommarhalvåret då livet flödar och jag själv får leva igen :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dragonstar
0

Jag har firat våren med Städnign och röjlning hemma. Pysslat på balkongen sått och Planteat om.

Ägg, glada färger, Vårblommor, Ja allt som tillhör en vanlig posk använder jag  mig av.

Men när det gälelr energier och magin är jag totalt nollställd, där vet jag inget tyvvär.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.