Drar negativa människor till mig - på nätet...
Finns det något sätt att skydda sig?
Sedan ett par månader tillbaka drar jag negativa och otrevliga människor till mig på nätforum och liknande platser. Trots att jag alltid är trevlig så verkar det som att folk känner ett behov av att komma med sura miner och hacka. Jag, som den forumsråtta jag är, har aldrig varit med om detta tidigare och det börjar bli jobbigt att komma online och bli trampad på.
Tips? En beskyddande amulett att hänga på dataskärmen?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag har läst om flera som satt upp skydd på själva datorn och varför inte, datorn har ju blivit vårt öppna fönster till omvärlden. Och som mamma har jag också upplevt att datorn är en stor källa till problem eftersom det är så enkelt att mobba bakom en skärm där man tycker att man är osynlig och inte behöver stå till svars.
Att hänga upp amuletter är väl en bra idé :) Ett beskyddande sigill som skärmsläckare? Smörj en beskyddande olja runt skärmen. Skriv en kort skyddande ritual du gör varje gång innan du sätter på datorn. En bön..
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En bergskristall bredvid eller på datorn rensar luften från negativa energier, mest från datoranvändaren och dess humör. Men det borde även ha effekten av att rensa det som kommer in.
#1 Visst är det så - datorn är viktig år 2011 och det kan vara påfrestande när man bemöts på ett tråkigt sätt. Jag kan tänka mig att det är jobbigt som mamma, det blir ju väldigt lätt att komma åt människor och trycka till dem utan att någon någonsin får veta… Mobbingen försvinner ut i cyberrymden innan en vuxen hinner upptäcka skadan.
Skrämsläckaridén var underbar, det hade jag aldrig kommit på själv! Du hade många bra idéer där, de är alla lätta att genomföra så det kan hända att jag använder allihop…
#2 Jag har en hel whisky-(whiskey-? vad blir det när den är japansk?)flaska bergskristaller ovanför datorn. De står där av tämligen omagiska skäl, för att de pryder sin plats, och köptes billigt av en affär som skulle läggas ner så de känns väldigt kraftlösa. Kanske vore en idé att ställa ut dem i månljuset en natt eller två… Synd att jag inte kom på det själv, då hade jag kunnat sätta ut dem i "supermånens" sken ;) Superrenande superkristaller!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Jag har upptäckt, både i verkliga livet och online att en del människor har en tendens att kategorisera snäll=svag. Vilket betyder att deras hävdelsebehov går ut över människor som de uppfattar som svaga (i själva verket kanske snälla).
Jag säger på intet sätt att du är svag, absolut inte, men försök att inte låta dessa trista typer ta för mycket av din energi och låt dem absolut inte göra våld på din självkänsla.
Att utöva sitt maktbehov genom att mobba bakom en datorskärm är sorgligt och patetiskt.
Jag kanske inte har något konkret tips till dig utom att sätta en gräns för dom. Både kanske genom att påpeka att beteendet inte är ok och sätta en gräns mentalt att du inte tänker låta dom komma under huden på dig och trampa på dig och din självkänsla.
hoppas du inte tyckte att jag var det
Har också mött dessa energitjuvar och till en början lät jag det ta på mig men lärde mig snart att endast vara öppen för positiva energier och använder gärna salvian som renar platsen där datorn står.Många bra tips i tråden och en kristall ska få pryda sin plats från och med nu vid datorn 
Äh vad sjutton jag ställer hela kristallkulan på plats då känns det tryggt 
#6 ja, varför inte ta i med hela kulan
, det ska jag också göra… Ti, hi!
Det är väldigt många bra tips här.
Känner igen mig i vad du skriver #1, det där med barnen. hemskt att de nu för tiden inte ens kan vara säkra hemma. Det gäller ju mobiltelefoner också, de är allti uppkopplade mot både vänner och "fiender". Jag brukar säga till mina barn att ibland mår man bättre av att inte ens bemöta hatet. Om man inte svarar utan ignorerar kan den som är hemsk ju stå där med sin svärta, varför ska jag låta den som är sådan dra ner mig? Om jag svarar vad vinner jag på det? Det får ju inte en sådan persom att ändra sig, tro jag iaf. Har varit i diskussioner med olika "skeptiker" på nätet tex. och de driver ju bara vidare. Även om jag tycker att jag förklarar sakligt och lugnt så vill de ju bara bråka. Och det tar alldeles för mycket energi tycker jag.
Kram Danda
Det är tråkigt att bli påhoppad när man vill ha det trevligt och träffa människor som delar samma intresse som en själv. Jag har varit med om det en gång, där någon opponerat sig på ett boktips som jag gav. Jag besvarade inte ens det inlägget, utan tänkte att det hon sänder ut får hon trefalt tillbaka och var inte inne på det forumet mer.
Sist jag var med om mobbning var när en tjej ställde en orolig fråga om sin katt och hon blev påhoppad av andra på forumet som hade åsikter om det ena och det andra om henne. Jag påpekade att det blev en otrevlig stämning och fick medhåll från andra personer på forumet. Det slutade med att tråden låstes.
Jag tror att de som uppmärksammar att andra blir påhoppade också behöver sätta ner foten och säga ifrån att beteendet är oacceptabelt. Får man inte med sig gruppen är det svårt att vara stöddig och tuff … Får man medhåll eskalerar beteendet och blir obehagligt.
Precis som #4 så klokt påpekar har vi människor en tendens att kategorisera andra människor och händelser efter hur vi tror att det är. Ifrågasätt personens beteende och fråga vad han/hon menar med det som skrevs.
Du är värdefull och unik precis som du är och jag tycker det är bra att du tagit upp denna viktiga fråga till diskussion!
Ljus & kärlek!
#4 av CherryLenore
Jag har upptäckt, både i verkliga livet och online att en del människor har en tendens att kategorisera snäll=svag. Vilket betyder att deras hävdelsebehov går ut över människor som de uppfattar som svaga (i själva verket kanske snälla).
Hej
Detta stämmer in på mig på jobbet. Tacken för att man är snäll & ställer upp på jobbet så bli jag hånad & pickad…Märkt att det är pga att dom inte mår bra själva men tycker att det är dålig stil av dom att behandla sina arbetskamrater. Jobbar som personlig assistent. Kanske kan ge mig nåt bra tips på vad jag kan göra…Prata med dom går inte..
Mvh Richard B
#1 Inom Hoodoo traditionen använder vi en formel som kallas "Cast Off Evil" för alla situationer där någon är i dåligt sällskap, drar till sig negativa människor eller far med osunda tankar. Den innehåller bland annat Eucalyptusblad.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.