Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1957 ggr
dragonstar
0

Balkong och altan.

Jag lever i en lägenhet på tredje våningen och har en pyttipytt balkong som nu till våren ska kläs in i nät (för kattens skull) och sen dekoreras med grönt och anant mysigt.

HUr ser era balkoner ut? vad brukar ni ha på dem?
LA även till altaner eftersom att det är lite överlappande där =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min balkong har en ful ooljad trall, inga blommor och ett vitt plastbalkongbord, balkongen är av den lite större modellen.

Jag flyttade in i min lägenhet i augusti och det var så mycket annat så den blev aldrig klar.

Men nu ska jag olja trallen, lägga ut blomkrukor, plantera och göra det till en liten bit av naturen =)

Jag älskar lavendel och prästkragar så det blir blommor på balkongen , örterna får bo i köket =)

scheindel
0

jag har en ganska stor balknong, vilket jag är väldigt tacksam över för annars skulle jag aldrig stå ut i lägenhet. jag har ett litet bord och ett par stolar och några krukor med kryddörter och lite annat. skule vilja ha mer, men har gett upp eftersom jag inte kan övervintra sakerna ordentligt så det mesta fryser ihjäl.

Alwyn
0

Jag har flyttat runt en del, men alltid haft balkong förut. Inte just nu dock. Sist nätade jag in för katternas skull, lade en grön matta, trämöbler, samt en massa örter växandes på räcket. Det va supermysigt!

OleaViola
0

jag har två  balkonger en inglasad och en ute har lyckats övervintra en del perenner ska snart börja plantera ut  på ute balkongen har en stor gammal tvätttunna därute där jag har en fläder som jag lyckats att övervintra några år nu ser ut att även ha klarat denna vintern

Sen  är det meningen att örter, läkeväxter och en del ätbara grönsaker bönor tomater etc. Glad

dragonstar
0

Ja min lilla balkong är på 2*2m och på denna yta har jag nu klämt in ett litet bord samt två stolar. (de där som man hittar på öb ovh rusta i metall med glasskiva)
Samt 2 stora krukor med en humle och blandade örter.

Jag vet inte vad jag sak sätta ut men vill jobba med ätbara blomor och ötrer.
Ska näta in balkonen så att jag kan ha öppet dygnet runt utan att behöva oroa mig för min katt. och så ska hujlen och annat få växa på gallret.

Någon som har ideer vad jag kan göra på denna yta?

Svartkatt
0

Min balkong är medelstor, och ska nätas in en bit upp för kattens skull. Just nu så har jag en sittbänk med dynor på, och om någon vecka så ska jag sätta igång och plantera. Så då blir det även några krukor med blommor med mera! :)

dragonstar
0

Hur många här nätar in balkongen bara en bit? jag ska näta in hela då jag känenr en som förlorade sin katt då den klättrade runt nätet och föll flera vånignar och bröt båda frambenen.

Svartkatt
0

Jag ska näta in en bit upp på framsidan så att säga, på bägge sidorna så sitter det plexiglas. Eftersom att det inte finns något bra sätt att näta in hela min balkong, så väljer jag att näta in en bra bit upp, och inte låta katten vara på balkongen utan uppsikt istället :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Sephrenia]
0

Jag ska näta in för katten, för övrigt är min balkong full med blommor och grönsaker på sommaren.

[Sephrenia]
0

Btw ska näta med träram så jag får hela öppna ytan täckt.

Denna kommentar har tagits bort.
dragonstar
0

Här är det tänkt buggning av träram och sen ska ajg näta in det.