Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2341 ggr
Afrodisiakum
0

Hjälp med en bedragare!!

Hej!

Jag har ett stort problem..

Jag sålde min bil för ca två veckor sedan och mannen som kom ville pruta, jag sa att han inte fick det och han betalde mig en del och resten skulle sättas in på mitt konto (allt finns nedskrivet på ett kvitto som han skrivit under)

Men jag får inte mina pengar!!

Jag har ringt och ringt, oftast svarar han inte och när han väl gör det säger han att han ska fösöka fixa det "under dagen, senast i morgon"
men inte något händer.

Jag har talat om för honom att om inte han sätter in pengarna/kommer hit med dom så kommer jag att göra en anmälan.

Jag vill inte behöva gå så långt men vad ska jag annars göra?

Har ni några tips? Råd?

Snälla jag börjar bli desperat, det handlar om 3000:- och det är mycket pengar för mig!!!

Bappho
0

Det låter inte bra att det redan gått två veckor men messa mig hans namn och andra personuppgifter så kan jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[vargflick-a]
0

fy fan :/  ja om inte bappho kan hjälpa dig så gör en anmälan

Afrodisiakum
0

Ja man blir så ledsen när man vet att man inte kommer att få sina pengar.. :'(

Tyvärr så tror man gott om alla och att alla fungerar som en själv!

[vargflick-a]
0

ok , ja de e inte alltid så bra:/  hoppas det löser sig

Afrodisiakum
0

Pratade med polisen idag och dom kan inte göra något! :(
Dom sa att det enda jag kan göra är att kontakta kronofogden eller tingsrätten… Suck…

Nån som har några andra tips på vad man kan göra?

coronapeia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gör ett dokument, dränk det i rökelsedoft och symboler,  skriv "Allt det du gör må dig komma trefaldt igen" med stora bokstäver, samt ett stycke med det finstilta " jag har nu lagt en förtrollning över den som först läser dessa rader. Som du nu förstår handlar det om en viss bilaffär…" Lägg till någonting om att han, eftersom han blåst dig en gång kommer att få en storm i nacken. Det är ingen förbannelse det är bara den eviga lagen om tre.

Skicka det med varm hand. Om han sen fortsätter göra dumma saker är det hans problem om han istället gör goda saker så kommer de oxå trefalt tillbaka. Win win!

Sen tycker jag (som jobbar på myndighet) att du ska kolla med kronofogden vad det kostar att få tillbaka dina pengar, om de kan kräva indrivningsavgiften från honom oxå. Annars kan du kolla med tingsrätten vad de tar för ett civilmål, om han har skrivit på papper så borde han inse att han är rätt körd i en domstol.

Bappho
0

#6 De diskuterade det på radion häromdagen och när de plussade ihop indrivningskostnader och kostnaderna vid tingsrätten om man förlorar så blev det sammanlagt ca 2 000:-

[light-bringer]
0

Använd såkallad svesnk maffia eller liknande att driva in pengarna, de tar dock 25% men du lär få pengarna med ränta :)
Fullt lagligt i och med att du har kvitto, eller sälj hans handskrift och personuppgifter till ett bluffbolag, konstigt nog också lagligt i och med att polisen inte kan göra något.

[Morfalum]
0

#8 Hahaha, that's the spirit. Skit ska skit ha, sådana där ska inte få komma undan ostraffat.

Jag hoppas skaparen av tråden inte låter det här löpa. Bara att tänka på det gör mig förbannad.

Afrodisiakum
0

Tack för era svar.. :)
Ska prova att ringa runt lite.. ;)

Han ska inte få komma undan med detta!!!!

Nu har det gått en tid och han verkar fortfarande inte intresserad av att göra rätt för sig! *suck*

[stass]
0

Tråkigt!

Helt makalöst vad vissa kan man och de verkar inte vara underrepresenterade heller. Man stöter ju på dom lite varstans i världen.

Hoppas det löser sig för dig.

Lore
0

Har du giltig dockumentation som du säger att du har så är det bara att koppla på kronofogden direkt.

Men man kan ju alltid viffta lite med de där 2000 kr i avgift framför köparens näsa så kanske det rasslar till på hans sida. I sådana här tillfällen är det inget fel att vara spela lite oschysst. Man kommer långt med att hota med inkasso. och ta reda på hans fulla namn, folk blir skiträdda när någon benämner en vid sitt fulla namn de tror att man vet mer än vad man gör.

Lycka till.

www.urmoderjord.se

Afrodisiakum
0

Tusen tack för era svar.. Men tyvärr trorjag det är lönlöst att koppla in kronofogden.. Jag har snokat reda på hans personnummer och fått reda på att han över 100.000:- i skulder bara till dem!
Det är brottsofferjouren, tafikskatter, felparkeringar.. mm mm…
Så jag tror inte att han bryr sig om han får en till! :(

Vad ska jag göra??

[Tunridan]
0

Trist historia. Du verkar redan ha fått bra tips, både "världsliga", och magiska (#6) och också erbjudande om hjälp, Bapphos #1.

Hur har det gått med det? :-)

Bappho
0

Ingen lycka än så länge, men skam den som ger sig ;)

[Tunridan]
0

Okej, nämen precis. :-)

Lore
0

Har du skrivit över bilen till honom än? Står han som ägare i bilregistret nu eller är det fortfarande du. Om det är du så kan du helt enkelt anmäla bilen stulen och så får han förklara sig för polisen istället.

Men i vilket fall så måste du anmäla honom till polisen för bedrägeri det är alltid första steget. Även om de påstår sig inte kunna hjälpa dig så kommer den anmälan i sig hjälpa dig. Men kolla upp först vad köpeslagen säger om hur lång tid man har på sig att betala. Har ni ett muntligt eller skriftligt avtal på en tidsgräns?

Har du kvar pengarna från köpet? Om köpet ogiltigförklaras så måste du kunna ge honom sina pengar tillbaka om du i din tur får tillbaka bilen.

Du kanske stöter på att någon säger att du är skyldig att kolla upp köparens kreditupplysning inna köpet inleds men det är bara bullshit. Ett köp är ett köp så enkelt är det faktiskt. Betalar man inte bryter man mot svensk lagstiftning. Altså betäcknat som stöld.

Ge inte upp på det här. Sånna som han räknar med att folk ger upp. Skicka honom upprepade påminningsräkningar på de sista 3000:-

Det är ju dina pengar det kvittar om det är 3000:- eller 30:-

www.urmoderjord.se