Försegla... ond magi?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tänker på besvärjelser som är till för att försegla ett beteende.
Egentligen förseglar jag ju personens handlingar, ord och betende i sig själv och låter en spegling ske, så det den gör kommer åter.
Jag gör besvärjelsen att den är "på gott och ont" det vill säga även bra saker skall komma åter, men självklart eftersom det gäller en försegling blir ändå fokus på personens negativa sidor.
Jag är så trött på detta betende denna person har och det hjälper inte alls att visa ett bättre jag och hoppas på samma tillbaka. Denna person är mig ganska nära men jag kan se att vissa beslut grundar sig på avundsjuka och illvilja och det är det jag vill ha bort. Så när de vanliga sociala redskapen går bet återstår de magiska.
Det jag kan känna är lite samvete, vem är jag som lär "h*n" en läxa, vad har jag för rätt till det?
Men som sagt, en fin relation som vissa gånger sviker.
Varför just försegla, stänga in?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
den innehåller egentligen flera steg, själva besvärjelsen. Nyckelorden är att spegla och stänga in.
Jag förseglar besvärjelsen/magin runt personen och ber om en direkt spegling av ord och handlingar. Sen förseglar jag paketet rent av fysiskt med och ber elementen om hjälp att förvara och förverkliga.
Jag tänker att det egentligen inte blir tal om svart magi om man vill kalla det så utan att personen ifråga bara får smaka på sin egen medicin som stutsar tillbaka.
Tänker du att det är dåligt upplägg?
googla "Mirror box Spell". Det borde vara vad du letar efter.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Intressant snabbuppföljning…
Idag ringde personen mig, som det hela handlar om.
Personen berättade i samtalet att h*n kan uppfatta att personens ord sårar andra ibland, men att det bara är ett sätt att tala på h*n har. Att det inte alls är meningen och att det är värt att tänka på i framtiden.

Jag tänker inte skriva om du gör rätt eller fel, vad du gör är helt upp till dig! Jag ska skriva lite hur jag tänker… Du skriver att du funderar på om du har rätt att lära denna person en läxa. Men du kan ju göra på andra sätt för att komma åt vad denna person gör med dig. Exempelvis kan du arbeta med någon form av skydd för egen del, så att personen inte kommer åt dig på samma sätt med sitt beteende och sina ord. Genom det så blir det ju inte som att du lär personen en läxa. Istället för att försegla eller blockera ett beteende så skulle du också kunna göra något för att få personen att inse vad denne gör mot dig, och kanske utvcklas och rent av mogna lite. Värt att minnas att allt får konsekvenser.
Väl mött och lycka till med hur du gör! //Vargflickan.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
#3 tack, har tittat på den lite, nu har jag redan lagt och fått resultat så jag spar den till ett senare tillfälle.
#5 tänker du på t ex skyddsbubblor?…personligen är jag ingen jätteförespråkare av personligt skydd, kan uppleva att man med tid blir instäng och det är ett jox att sätta på och komma ihåg att ta av osv..

Tja, vilken typ av personligt skydd som du själv föredrar. Det behöver ju inte nödvändigtvis bara en skyddsbubbla. Det kan vara en häxflaska, en besvärjelse för skydd, en skyddstalisman eller vad du nu själv hittar på :)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
# 7, ja det här med skydd är onekligen behändigt.
#2 Det verkar ju som att ni annars har en bra relation och jag funderade på om inte ett förseglande (om du nu menar ett instängande av det dåliga betéendet eller personen) kan vara lite starkt, just i det här fallet. Nu vet jag ju inte exakt hur du har gjort, men du beskriver ju själv att du kan känna dig instängd i t ex en skyddsbubbla.
Jag har själv erfarenhet av att när jag bundit en person en längre tid så har de börjat uppvisa sjukdomstillstånd och liknande. Inte alls min intention förstås.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
# hmm ja…jag får nog lyfta den efter en tid.