Häxor iFokus

Häxor

Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 1893 ggr
Mentis
2011-03-16 19:46
0

STRUT

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag är relativt ny här på Häxor. Håller på med medialitet. Vid ett tillfälle när jag mediterade kom det ett meddelande från andra sidan. "Dom" föreslog att jag skulle använda strut på huvudet!. Jag har aldrig hört att man skall använda det. Dom gånger jag har kommit i kontakt  med det är när jag varit stjärngosse. Min fråga är När, Var, Hur och varför skall jag använda strut?.

Bappho
2011-03-17 06:43
0

Undrar om det inte var Doreen Valiente som skrivit något om häxors strutformiga hattar, att de symboliserade "the cone of power".

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Denna kommentar har tagits bort.
Alwyn
2011-03-18 15:54
0

Vilken grej!

Mentis
2011-03-21 19:21
0

Tack!

coronapeia
2011-03-22 10:32
0

I min gamla BoS har jag skrivit någonting som går ut på att struthatten fungerar som en "omvänd" parabol, där din kropps energier centreras till en stark magisk punkt högst upp i struten för att sändas vidare mot universum. Eftersom jag inte passar så bra i hatt kör jag med stav när jag skickar ut magi…

Dina andar(?) kanske vill "prata" i tratten så det blir som en megafon så de verkligen hörs. Tratten slutar ju ungefär vid öronen.

Beccus har skrivit kort om häxhatten på www.beccus.se du får surfa in under häxliv eller nåt sånt. (Om du läser det här Beccus kan du ju skicka lite royaltymagi till mig ;) för att jag sprider din hemsideadress ) Där står det om kosmisk energi, koncentration och att knyta sig samman med andra häxindivider.

Denna kommentar har tagits bort.
Mentis
2011-03-28 08:21
0

#5 Tack för infot. Skall pröva får se vad som händer!. :)