Hjälp!
Hej, jag har alltid kunnat prata och känna av andar ända sedan jag var liten, jag hade mer "spökkompisar" än riktiga kompisar. Men det sluta nästan helt när mina föräldrar skiljde sig och jag mådde väldigt dåligt pga att jag tog på mig skulden, att det var mitt fel…. Och jag gick hos BUP för att jag mådde psykiskt dåligt och har försökt flera gånger försökt ta självmord men det har alltid varit något som stoppat mig. Och nu för snart ett år sen så har jag mått bättre och jag har stadigt sällskap och sånt nu men andarna har börjat dyka upp mer och mer nu och jag känner av dem mer och mer. Jag vet att min morfar är där och skyddar mig men nu det senast har jag börjat känna mig orolig och jag kan inte sova och jag känner att där är något, något som inte hör hemma här och det följer med mig överallt och jag kan inte få ro, nu för tiden kanske jag får 2 timmars ordentlig sömn om jag har tur och jag känner att jag inte orkar mer nu och jag har letat lite på nätet efter skydds runer och annat som skyddar mot ont men har inte hittat något som verkar tillräkligt kraftfullt. Det ända jag har som skydd är mitt silver kors som jag fick när jag konfirmera mig och när jag tar av det så blir det värre så jag har det på mig varje dag tar inte ens av det när jag jobbar. Om ni vet något som kanske kan hjälpa mig så kommer jag att vara evigt tacksam.
Tack på förhand // Marre
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En tanke…jag läste i en tråd här på iFokus om en anna tjej som upplevde så fast med mardrömmar med mera. Det visade sig vara hennes andliga guide som försökte ta kontakt med henne. Det kan ju vara skrämmande tänker jag. Personligen tycker jag det är obehagligt att känna en stark närvaro jag inte ser. gott eller ont.
Annars kan du prova att gå runt med rykande salvia i bostaden för att rensa, sätta upp lite skyddande pentagram, tända ljus och rökelser, kanske även Fatimas hand.
Okej, tror du att jag ska se vad den vill först för jag har ritat pentagram och satt upp i mitt rum o så för att se om det hjälper och jag har gjort en skyddsbesvärjelse men skyddsbesvärjelsen tär på krafterna för jag har gjort den så att den är "igång" hela tiden och de suger ut krafter för att "det" är på barriären hela tiden men den har inte varit på så mycket sen jag satte upp pentagrammet.
Tack för tippset :)
Ja det tar på krafterna. Förstår att du är trött och lite vanmäktig. Du verkar ha provat mycket.
Har du fått några indikationer på vad den vill dig? Dröm, sett eller hört, fått en känsla…
Av ren nyfikenhet hur ser din skyddsbesvärjelse ut?
Har du tänkt på att kontakta ett medium?
Det är det jag är osäker på…. För både min familj och jag är väldigt känsliga mot energier och andar och vi har alla varit ganska hängiga och trötta och irriterade på varandra och det är vi bara när det är något på gång…. och det brukar inte vara bra :S Den ända drömmen jag kan komma ihåg på länge är att jag ser en man komma in i ett rum och han har något med sig men jag vet inte vad men sen så kommer något och nästa sekund så faller jag i ett svart hål och då vakna jag. Har hänt visserligen att jag har vaknat mitt i natten helt kallsvettig men kommer inte ihåg vad jag drömt om.
Min skyddsbesvärjelse har jag satt upp vid varje dörr och fönster och ritat ett litet pentagram i varje hörna som jag sedan överfört energi i och så har jag sagt: Du som ej hör hemma här du skall ej komma in, Du som inte hör hemma här du har inte tillträde här och varje gång jag har ritat pentagramen så har jag sagt de och i slutet så av besvärjelsen så har jag tagit en rökelse och en bergskristall och ett ljus med ett pentagram inristat och låtit ljuset brinna och tagit rökelsen och bergskristallen och gått runt i varje hörn o sagt: Du som ej hör hemma här du har ej tillåtelse att komma in, du som inte hör hemma här du har inte tillåtelse att vara här. Du skall inte vara här så bort och lågan skall flamma.
Sen jag satte upp de så har det inte varit så farligt med familjen men tjaa det tär på krafterna o jag har alltid ett ljus tänt. Kvittar om det är en vanlig lampa eller ett stearin ljus, "dallrar" ljuset så vet jag att det försöker ta sig in.
Jag har funderat på att ta kontakt med ett medium men tjaa har inte resurserna…. :S
är länken till en annan diskussion om hur det visade sig vara en guide.
Men det är ju kanske inte alls så i ditt fall. Skyddsbesvärjelser kan du inte ha hela tiden. Krävs för mycket energi av dig speciellt om du har kopplat den till dig/leder in kraft i den. Inte en långtida lösning.
Mitt tips är då att fråga vad den vill och be den att gå iväg. Men det är klart det är inte så lätt, jag vet.
Jag får klura vidare på det lite…kanske någon annan vänlig själ har en lösning eller ett förslag. Prova posta på medial eller övernaturligt.
Beskydd är nog inte något du blir hjälpt av i det här fallet det låter mer som om du borde lära dig att stänga av eller att leva med din synskhet.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
stass : tack för länken :) och jag vet att det inte är något som jag kan ha i längden det är bara det att imed att jag inte kunde komunicera med andar under tiden jag mådde dåligt så har jag "glömt bort" hur man gör har satt upp den så länge tills jag "kommer ihåg" igen men det är inte så lätt att styra det så som jag vill ha det och imed att jag känner att den inte är bra så vill jag inte släppa in den. :S
Bappho: Jag vet om att jag får leva med det för jag har problem med att stänga av men jag försöker hitta mitt sätt att stänga ute det men har inte hittat det, för de vanliga sätten att stänga av funkar inte. Har till och med haft ett medium som har försökt hjälpa mig när jag var liten men det funka inte.
Kan det vara sammankopplat med rädsla tro?
Om det skrämmer dig så mycket att du inte kan koncentrera dig ordentligt kan det bli svårt att stänga av tror jag.
Om två personer ser en orm, den ena har den som husdjur och den andra är nästan fobisk för den kan de två personerna ha olika uppfattningar hur ormen beter sig. Den ena ser kanske ett angrepp medan den andra ser att den bara är nyfiken på nått. Alltså blir det att de personliga känslorna inför "det väsen" framför en som tolkar betendet.
Förstår du lite vad jag menar? När man blir av med rädslan då kan man börja fatta beslut om hur man hanskas med situationen. Kommunicera eller stänga av.
En anna sak är att detta sällan "går över" utan varar kanske resten av livet med varierande aktivitet. Jag kan nog bli ganska irreterad till slut över det och börja tänka lite " jag skiter i att du står där, vad du än vill, jag går här ändå!"
Lite filosofier ifrån mig bara
När vi flyttade in i vårt hus var damen som bott här innan kvar här. Hon blev mer och mer närgången men när hon började göra mina barn oroliga och rädda blev jag arg. Så jag satte upp två cirklar brevid varandra, en som jag ställde mig i (för att va på den säkra sidan) och en som jag bjöd in henne i. Sen sa jag till henne att hon fick vara kvar men bara om hon lät våra liv vara "normala" och om hon gav själva f*n i att skrämma barnen; det är faktiskt vi som bor här nu. Efter det blev hon lugnare och nu har jag knappt sett/känt av henne sen i somras. Jag tror inte att hon förstod att vi blev skrämda utan hon skulle bara se till sitt hus. Vi har ju nya rutiner och har renoverat försiktigt så jag tror/hoppas att hon tycker att vi tar hand om huset och att hon kan vara trygg med det.
tack så mycket för all hjälp och jag ska göra så gott jag kan och jag har bett en kompis som också är känslig att se om hon kan hjälpa mig få fram "det" ( i brist på annat ord ) så får vi se vad som händer :)

Jag tänker på de ord du nämner: "Du som ej hör hemma här du skall ej komma in, Du som inte hör hemma här du har inte tillträde här"
Det är negationer.
Det är , enligt vad jag erfarit, bättre att inte använda negationer. Säg hellre: "Det här är vårt/mitt hem. Vi bor här. Du ska lämna huset och låta oss vara ifred." osv.
Undvik ord i stil med INTE.
Tala om vad som gäller helt enkelt, utan att använda negationer.
Lycka till.