Häxor iFokus

Häxor

Etikettnyheter
Läst 785 ggr
Ahradia
0

Tranorna!

Idag kom de första tranorna tillbaka! Dags att sticka fötterna i några gödselstackar Flört

_
Tredje torsdagen i Tor_
_träder tranan på Skånes jor,
__Merafton, pigor och drängar
_gån i dagsljus i era sängar

De är allt lite tidiga ;)

Ha en underbar start på våren med er! Det är fullt av knoppar i rabatterna hos mig Skrattande

Witches don't get mad, they get even.

Bappho
0

Vilka underbara nyheter!! Skrattande

Själv såg jag nyss de allra första sångsvanarna sittandes på isen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Tunridan]
0

Coolt! :-)

coronapeia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mannen beskar äppelträden i helgen så jag tog in de skurna grenarna och satte i vatten. Passade på att ta en större gren för att göra en ny stav av. Den jag har säger att den vill vila så jag ska göra en liten fin ask som den kan få vila i, i den stora häxkistan.

Det är ju superlänge tills det är dags med påskris men jag har redan små grönrosa knoppar på äppelkvistarna här inne. Det knoppas i rabatterna där rådjuren grävt med. Nu är det vår!

[Midsommarsol]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch, hos oss i Helsingborg snöar det efter några veckors hopp om att våren äntligen var tillbaka:( Hade hoppats på att kunna ta sköna vårpromenader i skogen utan att frysa ihjäl, men våren känner väl inte riktigt för att komma hit riktigt än..

Bappho
0

Själv har jag fortfarande snö i höjd med studsmattan så skogspromenader finns bara i drömmens värld om man nu inte gillar att pulsa upp till knäna och bli blöt :(

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax