Vår tider
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej alla HIFare! Nu när vintern snart är till ända, och våren kommer smygandes sakta men säkert. Så grips i alla fall jag utav vårkänslor. :) Fåglarna kvittrar och “mars katterna” jamar. Det blir inköp utav fröer och planering inför sommarens trädgård, m.m. Idag har jag tagit mig för en rejäl vårstädning! Det är så härligt att få öppna upp alla fönstren, och släppa in de nu mera ganska ljumma vår vindarna. Samtidigt som jag städar och donar. Det är som att huset får nytt liv och tar ett djupt andetag. Jag har också varit ute och plockat in lite björkris och äppelträds skott. Som förhoppningsvis kommer att förvandlas till en härligt grönskande bukett med små vit/rosa äppelblomtrer. Hur brukar ni göra eller tänka när våren är i antågande? :)
#1 Jag tycker det blev jättevackert, fint med den lite silvriga barken :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#2 Tack snälla Bappho, det värmde! :)
Jag tycker oxå att det var väldigt vackert gjort! Funderar på att inspireras av dig och göra något liknande i en fyrfläta som en dörrkrans till en vän som just börjat bygga sitt nya hus. Vad tror ni om fläder (för tur och lycka), rönn (som skydd), äpple (kunskap och kärlek) och en (skydd, kärlek och hälsa)?
Flädern är ju lätt att göra pärlor av också eftersom de är ihåliga :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax