Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1198 ggr
[Morfalum]
2011-03-14 20:37
0

Wicca?

Jag undrar om detta är ett forum för i huvudsak Wiccaner eller om det åsyftar häxor i en bredare definition?

Jag är själv laveyist och detta var det enda jag fann på iFokus som låg nära detta intresseområde. Finns det fler satanister här?

Om detta är fallet så undrar jag vidare om det skulle finnas ett intresse för kanske "ateism i fokus" eller "ockultism i fokus" där vi kan samlas och diskutera med likasinnade. Det vore helt sagolikt. Kanske finns här någon som skulle vilja vara Medarbetare när jag startar detta, tänkte skicka brev denna vecka.

**Hail Satan.
**

[Tunridan]
2011-03-14 21:53
0

Så här står det (bl a) under "Om Sajten":

"Den (sajten) inriktar sig inte heller till någon speciell sorts häxor utan jag hoppas vi blir en salig blandning här inne."

Själv är jag inte satanist, vet inte om det finns andra som är det härinne? Är det det ockulta generellt som du vill fokusera på, eller satanism?

Det ockulta är ju det fördolda, det som "finns under ytan" så jag tror det finns en hel del häxor härinne som sällar sig till det. Liksom jag. :-)

[Morfalum]
2011-03-14 21:59
0

Ockultism är en ganska bred definition och används av olika människor med olika mening. Nästan dumt att använda den.

Jag vill rikta in mig på ateism och förhoppningsvis kommer det även finnas rum för organiserad ateism. Att ha en Laveyansk satanism iFokus känns meningslöst och för snävt, att ha en ateism i fokus känns för brett :) Vi får se.

Bappho
2011-03-15 08:29
0

Sajten vänder sig inte speciellt till wiccaner, själv är jag ingen, däremot kallar jag mig ibland ockultist :)

Vi har haft satanister som dykt upp genom åren så du kan leta i gamla trådar.

iFokus har ju flera forum för mindre intresseområden så om jag var du så skulle jag pröva ett som vänder sig till Laveyansk satanism om det är det som intresserar dig mest :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Morfalum]
2011-03-15 08:35
0

Ja okej :) Jaa men det kanske är en bra idé att göra det ändå. Tack för råd och tankar!

[Tunridan]
2011-03-15 12:41
0

#2 Ja, det var så jag tänkte också angående ockultism. Hoppas det blir som du tänkt dig. Lycka till. :-)