Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 11139 ggr
Bappho
0

Resekostym

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andekommunikatörer världen över brukar ofta ha speciella kläder, huvudbonader och liknande, fyllda med allehanda symboler som huserar andar och fungerar som skydd och mycket annat jag säkert inte har en aning om ;)

Har ni några speciella kläder, masker eller liknande när ni reser iväg och kommunicerar med de andra världarna?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

skulle skriva att trumman vid ett tillfälle la in en youtube-länk om ett "nyckel-knippe" som en mongolisk-shaman hade för att vara hjälp vid resa.

Med "nycklar" som bla. var: en kanot, en stege, osv. för att ta sig fram lättare när han skulle resa, kanske någo minns var man kan finna länken.

Annars blir jag mest irriterad över att när jag skulle titta på bilden som du hade bifogat, så var den skymd av någon "reklam-bild" på en "läkare" i vit rock och hans ansikt. gaaah, irriterande.

Varför är det så irriterande med nya funktioner? alltid!

SgtRipley
0

För resor brukar jag ha ett halsband med en bergkristall, det är allt. När jag går ut för att göra ceremonier i skogen har jag alltid mina fjädrar med mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Bappho
0

lightseeker: Jag minns också den videon, hade faktiskt den i tanken när jag skrev inlägget :) Ska se om jag kan leta rätt på den.

Bappho
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I väntan på att jag hittar den andra videon så lägger jag in den här :)

[walkinbeauti]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trevlig fråga denna fjäderskrud köpt i Navajo är oblogatorisk under mina Shamanska ceremonier med undantag för trummresa om jag ligger ner.Sen lite rökelser skallror trummor och dofter samt indianska kläder brukar höra till.Inte för att det ger någon bättre eller sämre andekommunikation utan för att komma in i en skön kännsla själv.Ja jag är kvinna men använder denna ändå :-)))

coronapeia
0

Whöjj! Vilket hantverk!Skrattande

Praefatio
0

#1 Oj, vad käckt med dessa nycklar!

Jag har inga specifika resekostymer, jag har en liten häst som alltid möter upp mig för att vara mitt andliga färdmedel och snöleoparden och fjällugglan som jag tror är där som skydd mot de dumheter man kan stöta på under en resa, samt för att stötta och öppna upp. Men jag har aldrig funderat över vad som händer om jag kommer till en punkt då jag behöver klättra… Hmm. Flört Det tåls att tänkas på.

coronapeia
0

Jag har inga särskilda kläder men jag reser med samma filt varje gång. Jag tror att jag kan "gömma" mig i den om något otäckt skulle hända men än så länge har jag bara haft den till att sitta på och en gång när jag hamnade i ett snölandskap kunde jag vira den omkring mig. Det är från början en loppisfilt som jag efter varje resa eller meditation broderar, klistrar eller skriver ett minne eller budskap på.

skogsbergs-anna
0

#10 Låter vackert, så fiffigt!

Jag reser inte eller mediterar så ofta som jag vill men de gånger jag gjort det har jag känt att det vore på sin plats med en rejäl vandringsstav, så när snön lättat ska jag ge mig ut i skogen och leta.

Skogsbergs-Anna

Gör hellre fel än inget alls.

Bappho
0

#10 Det kommer att bli en helt underbar filt med tiden :)

lightseeker
0

Walkinbeauti_ läste på din "sida" att du inte tar betalt för andlighet.

Är du medveten om att de nordamerikanska indianerna inte har schamaner? eller att de uppskattar att man använder sig av deras regalia?

De säger att de uppfattar detta som en fortsättning av folkmordet, nu är det andligheten som vi vill åt, istället.

Det kanske finns några fler tankar här om vilka alternativ som finns till att utöva sin andlighet, utan att använda sig av regalia, från andra ställen i världen?

[walkinbeauti]
0

# 13 Glad Intressant du tar upp detta,har under en tid lärt mig Shamanismen hos en familj i Navajoreservatet Arizona som i allra högsta grad är Shamaner.Sant att dom aldrig tar betalt och att många New Ageare idag utnyttjar deras kunskap för egen vinnings skull vilket den familj jag bruka bo hos är enormt bekymmrade över.

Fick som "blekfis" förtroendet att delta i detta men med det kommer också ett ansvar,ansvar att inte föra traditioner vidare som jag får ta del av,det handlar om deras arv kultur tro liv och så mycket mer.En respekt för förfäder och Moder jord,respekt för deras sätt att utöva sin Shamanismen som dom inte vill ska föras vidare.Det krävdes mycket av mig innan jag fick förtroendet allt från svetthydda till att verkligen visa att jag var seriös på alla plan och nivåer.

Jag fick delta i ceremonier som gjorde mig riktigt sjuk med feber kräkningar mm,men den biten var att för dom se att denna rening jag genomgick var uppriktigt menad från min sida.

Som mannen i huset säger-I dont get payed for praying den filosofin lever jag själv efter och det tack vare denna underbara familj i Navajo som tagit till sig mig som en dotter från andra sidan jorden,vi har enormt mycket att lära av detta folk indianer världen över kan ge oss så mycket om vi tar oss tid att lyssna till deras kunskap.

Så det är sant vi ska respekt för andras kultur oavsett vart i världen vi kommer från eller vilken form av tro vi utövar.Andlighet för mig är aldrig förenligt med pengar men det är vad jag står för sen finns ju många som lever på detta.

Men ojdå det blev visst lite OT i tråden jag drogs med av lighseekers fundering.Sorry TS Glad

lightseeker
0

jag respekterar din åsikt, men har du kollat upp detta med schamanism-utövandet med dem? är det vad de har kallat sig själva? i sådana fall torde de inte ha varit särskilt uppriktiga mot dig

Jag har kontakt med flertalet olika stam-medlemmar och även om de har andlighet och utövar den, så finns det inga schamaner där, det är någonting som hör hemma  i ex Mongoliet.

[walkinbeauti]
0

# 15 Tro mig jag litar fullt på dessa människor,de finns så många former inom Shamanismen och som du skriver även i Mongoliet vilket jag ännu inte hunnit med att besöka.Brasilien står på tur nästa gång men först våren i Navajo.

Men detta är äkta människor med äkta tro och avsikter inget annat.Fast lite nyfiken fråga,var får du det ifrån att dom skulle kalla sig Shamaner men ändå inte vara det?det går inte ihop alls för mig med min egen erfarenhet och ett folk som verkligen bryr sig om mig när jag väl släpptes in ger allt av sig själva på ett kärleksfullt respektfullt sätt??

Nåja dom är äkta Shamaner ut i fingerspetsarna kan jag garantera dig,min intuition och mediala kännsla samt en underbar guide ger mig klartecknet i denna stund ,det är att lita på om något Glad

Tack för omtanken ändå men lurad blir jag inte det vet jag med all säkerhet och den otroliga värme dessa människor ger och delar med sig av.