Hjälp med grannar
Mina grannar håller på att driva mig från vettet. Hög musik, stönande, bråk, skällande hundar, you name it. Kan omöjligt tänka mig att dom mår särskilt bra heller (hörde en massa från odiskreta samtal på balkongen i somras).
Har ni några tips på formler, eller annat, för att lugna ner dem? (Knacka på dörren och säga till dem hjälper inte…)
Pröva att göra ett pulver av cayennepeppar, chilifrukter, svavel, och asafoetida som du sedan låter dina grannar komma i kontakt med. Har sett bilder på små dockor med fötter gjorda av chilifrukter som använts i samma syfte.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tack för tipset. Vilken effekt ska detta ge?
Oj, förlåt! Att de flyttar :)
Ooh Kanon! :D Tackar
ska bara komma på hur jag ska göra så att det kommer i kontakt med de utan att deras hund får det i sig.
Annars kan du pröva att göra dockor av familjen som du kan jobba på. Ska försöka leta rätt på den där bilden jag sett :)

Vart gränsar de till där du bor? Bor de i lägenheten ovanför dig, koncentrera dig till taket. Bor de under i dig, till golvet. Om du inte kan komma i kontakt med tröskel eller annat. Bråkar de mycket ute i trapphuset kan du lägga mycket energi på din egen tröskel för att hålla lugn och ro inne hos dig själv..
Kombinerat med.. störningsjour, störningsjour..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske inte samma sak, men jag har en jobbig och taskig arbetskamrat och när vi ska jobba ihop brukar jag bygga upp en sköld runt mig så att hennes taskiga kommentarer inte biter på mig. Man måste bara komma ihåg att ta bort den efteråt.
Skogsbergs-Anna
Gör hellre fel än inget alls.
Ja dockor kanske är lite lättare.
De bor i lägenheten bredvid, samma våningsplan. Ska se vad jag kan göra. Nu denna helgen, då det är så fint väder, har de börjat dra sig ut på balkongen och föra oväsen där med. Får bygga upp något skydd där ute med.
Någon har lämpligt nog tagit bort lappen med numret till störningsjouren i trappen… men såg nu på hyresvärdens hemsida att man under dagtid iaf ska ringa värden, o de numret tror jag finns kvar nere i trappen.
skölden var en bra idé, ska se om jag kan få till något som täcker hela lägenheten och inte enbart mig själv, de påverkar ju sambon med.