Telfonsamtal med en bekant
Hej!
I natt drömde jag att jag ringde till en tjej som jag bara är ytligt bekant med, jag ringde henne och hon svarade mig att hon inte ville att jag skulle ringa till hennes hemtelfon något mer för jag störde henne, ville jag henne något kunde jag prova på mobilen?!
Är det någon som har någon ideé om vad denna dröm kan betyda? =)
Det är svårt att tolka en dröm mer djupågående, utifrån en så kort beskrivning förstås.
Det hade varit intressant och bra att veta hur du själv upplevde det som hände i drömmen, hur du kände. Känslorna vi har i en dröm säger mycket om drömmens budskap och om oss själva.
Men rent allmänt så handlar ju telefoner om kommunikation. Så väldigt generellt kanske din dröm vill visa dig något om hur du kommunicerar med andra. Kanske att du har svårt att nå fram med vad du vill säga, eller upplever att andra inte vill lyssna på dig när du vill prata med dem.
Känner du kanske att du "stör" när du ska göra din röst hörd, att du är "till besvär" för andra, eller något liknande? Känner du dig åtsidosatt av någon speciell, eller rent allmänt i livet?

Tack för ditt svar! :)
Det stämmer in på mig på pricken!
Vågar inte riktigt stå upp för mig själv, är den som sätter alla andra före mig själv och säger oftast ja fast än mitt inre skriker nej!
Åsidosatt kkänner jag mig av alla.. :(
Jag minns att jag var glad för att ringa till denna tjej och bekanta mig mer med henne för att jag ville att vi skulle bli vänner, men efter att hon sagt som hon sa blev jag väldigt ledsen och besviken.
Men det är ju jättebra att du vet om detta och att tolkningen stämde. :-)
Drömmar vi har visar oss vad vi behöver titta närmare på eller kanske lära oss för att kunna släppa fram den vi egentligen är, bortom det där skalet eller masken vi ofta bär inför andra. Om vi inte är oss själva, så mår vi dåligt.
Drömmen och det du säger, visar att du behöver lära dig att lyssna mer på dig själv, ta dig själv och dina känslor på allvar, se att DU faktiskt betyder och är någon att räkna med.
Lyssna på dig själv och din inre röst säger både drömmen och du själv klart och tydligt, du vet detta.
Din inre röst (som berättar det du verkligen vill och känner, din egen sanning) skriker och det visar att det är tid att uttrycka dig själv, den du verkligen är och inte den du tror att andra vill du ska vara.
Drömmer behöver inte just ha med denne personen att göra , men att du kopplade det till henne av någon annan anledning ,