vad sägs om att placera tomten i krubban, som hämnd?
Neej, det funkar nog inte det är ju snällt gjort.
hmmm
Inte värst kristet i mina ögon med en sådan hatisk symbolhandling. Obehagligt! Undrar vad han mer inte gillar.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#3+4 och allt som är anorlunda …..
Mvh. Silverhuldra

Det är ju intressant att pastorn gjort "nisseutdrivningar" hemma hos folk. Det innebär väl rimligtvis att han tror på dem själv. Vi får väl hoppas att nissarna hämnas med extra irriterande hyss hemma hos pastorn…
Apropå: Vid ett tillfälle för ett tag sen när jag och frun satt hemma och drack lite vin, fick jag för mig att skylla något klantigt jag gjort på tomten. Då plötsligt ser jag hur vinglaset i min hand vrider sig av "egen vilja" och spiller ut vinet över mig! Gissa om jag snabbt bad tomten om ursäkt! 
HAHA… nisseutdrivning…. djävulens ängel.. oj oj oj… ska man skratta eller gråta?
Man blir chockad man lever ju på 2000-talet. (öh kollade inte datumet, för det var väl en akutell artikel)
Men jag håller dock med om en grej.. tomten har faktiskt till viss del tagit bort den sanna anledningen till varför Jul firas. Alltså jag menar… Julen är ju jesufödelse.. inte Tomten… men i dag verkar det somom många inte ens vet vad sakerna som man firar betyder.
Hörde på Karlavagnen för inte så länge sedan.. i alltinget var det förresten.. då folk frågande bla om jul och tradition… och ja.. säger inget mer.
Ehmm….. ja just det. Tror någon behöver gå på "Anger management" kurs :P
#7 Intressant att du skriver så, den förvirringen är temat för min senaste korta julartikel.
Dessutom har Humanisterna varit inspirerade på samma tema (eller så kanske de läser min blogg): Julens historia en riktig pr-kupp.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#9 bra artikel.. det var bra skrivet.

Ackinna, den sanna anledningen till att julen firas, skriver du och jag som trodde att det var för att fira ljusets återkomst, Yulen alltså vår egen tradition
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser tråden inte är ny men det var det löjligaste jag hört nisseutdrivning
nja skulle nog ägna mig åt pastorsutdrivning efter denna tokiga historia.Man ser hur trångsynt kyrkan är och dom tror sig sitta på världens kunskap med sin röda gröngölingsbok:-)
Neka sina barn att ens komma i kontakt med en leksakstomte,skam går på torra land.Tänk det finns visst folk till allt nuförtiden.