tarotkort
Spelar det någon roll vilken tarotlek man har?
Nej det spelar ingen roll vilken tarotlek man har, man använder den som man tilltalas av och som känns bra. Det är din kontakt med korten som är det viktiga.
hittat en jätte fin nu
Om man är intresserad av att lära sig en traditionell tolkning så kan det vara idé att skaffa sig en lek som någorlunda liknar Rider Waite.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag tycker att det är viktigast att man känner för Tarotleken man väljer. Känns det inte rätt och bra så är det liksom ingen större mening.
Däremot så håller jag också med Bappho att det kan vara en mening med att lära sig en lek som är uppbyggd enligt Rider-Waite "systemet". Då blir det mycket enklare om man längre fram vill byta lek till exempel.
Kolla gärna in på min blogg om Tarot för mer information
Lycka till!
Min blogg: www.pysselhyss.com
Medarbetare på scrapbooking.ifokus
är Aleiser Crowley Thoth Tarot en Rider-Waite-systemare?
Ang om det spelar någon roll vilken man väljer… Jag valde en lek först och ville sen gå en kurs på internettet. Det var bara det att mina kort hade inte riktigt samma kabalistiska (?) referenser så jag kunde inte hänga upp mina korts tolkning på bilderna! SUCK.
Nu har jag två lekar… Aleiser Crowley Thoth Tarot och Dennis Fairchild/Julie Paschkis Tarot men det funkar ändå bättre för mig med runor så jag har 156 vackra konstverk istället för arbetsredskap…
okej , jag har beställt quest tarot och ska nog bli nöjd med dem sen :)