Hjälp med ett halsband?
Hej där!
Jag har ett halsband som är mycket kärt för mig som jag skulle vilja veta om någon sett förut. Jag fick den av min farmor för ett tag sedan och hon hade fått den av sin farmor, om jag inte minns fel. Jag vet inte varför jag ville ha det, men det kändes bara rätt. Det är väldigt speciellt, för det kanske inte är så vackert, men jag vet att det är betydelsefullt.
Ni kan väl titta på det och se om ni kan hjälpa mig? Det kanske är något tecken som någon sett förut? En symbol?
Blessed be!
Mycket vackert hängsmycke må jag säga……
silver?
Aldrig sett den symbolen förut men den har ju åtta ekrar inuti cirkeln och sedan har halvmånar (riktade inåt) runtenom….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag tycker väldigt mycket om det. :) Jag vet inte om det är silver, men det är någon slags stämpel på baksidan.
Kankse kan det vara någon keltiskt inspererad symbol? Ha något med årshjulet att göra? Jag vet dock inte hur mycket min farmors farmor höll på med det ockulta, men jag har för mig att hon var intresserad.

Vacker smycke, jag tycker det lite liknar en båtratt. men det kanske visar års hjulet. men jag tror att det du tycker att den betyder för dig är det viktiga.
blessed be!

Mycket fint. Jag tycker att det påminner om en ratt på ett gammalt skepp i mitten så jag skulle gissa att det hjälper dig att hålla dig på rätt spår i livet :o) Vad tror du?
Kankse är det en båtratt. :) Det var en underbar tolkning. För när jag har det på mig känns det som om inget kan gå fel. Tack för svaren.
Men jag är fortfarnade nyfiken på vart det kommer ifrån. Vart kan man fråga?

Kan ev vara som de andra säger att det kan vara ett årshjul, men jag tycker det liknar en sol
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

om man vänder det på sidan så liknar det ett öga
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Men å andra sidan så behöver det ju inte vara något speciellt heller - alltså inte föreställa någon "vanlig" symbol. Kan ju vara så att den som gjorde smycket fick till sig just den här symbolen och gjorde smycket utifrån det. Och att på så sätt vart det speciellt för den personen precis som det är speciellt för dig. 
Jag tyckte också att det var mycket vackert.

Det påminner om en galder, vet du vart hon har köpt halsbandet?
MVH Isnornin