Vill du starta en cirkel/studiegrupp om wicca
Vill du träffa andra wiccans/häxor?
Jag har också funderat på att försöka starta en cirkel med center i dalarna, har ett par häx/wicca-vänner här i dalarna. Skulle du vara intreseserad av att vara med? Vi kan få mycket prkatisk erfarenhet tillsammans.
Du skulle kunna höra av dig till min mail, NadjaIyona@hotmail.com
Kram NadjaIyona

Jag håller med dig dragonstar. Låter som en jättebra idé men tyvärr bor jag för långt borta.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Hej, vad kul att se att det är någon som är intresserad. Självklart så gäller det fortfarande. Jag har ett vän som bor nära Stockholm och hon funderar på att vara med, det är tråkigt när man bor långt bort men man kan ju komma över för en kväll eller sova över när man firar sabbaterna eller fullmånsritualerna (vilka jag föresten älskar).
Ni är fortfarande välkomna, om ni är intresserade. Man kan kanske komma på nått kul tillsammans. Är det någon som skulle var intresserad av att göra nått?
Föresten Dragonstar, jag har bott i Stängnäs, min pappa bodde där för ett par år sen.

Var i Dalarna?

Jag har iofs redan skrämt bort en person som jag började få kontakt med :D
#6 Skrämt bort? ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Vi hade antagligen inte samma inställning till Kiesha Crowhter ;)
Okej =) hahah lite kul =9 jag bor i Åker som du vet ligger utanför strägnes =) Tyvvär har jag inte hittat de som firar högtiderna elerl på anant sätt engarener sig inno wicca sharmanism elerl likande.
Vore kul med studiesickel men en jäkla bit att åka blir det ju. Men Jag skulle gärna ha några tt fira med är jätetdåligt på det när jag sak föröka göra något själv. Ska fundera lite på det =)
#8 Oj då! ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det låter kul, ni kan ju tänka på det, förlaget står kvar. :)

hmm, korpsyster, var det jag som sprang iväg?

#12 Nej raring det var inte du, tack och lov. Och du och jag tycker lika kring det med Kiesha. Det var en jag mailade lite med som bor i närheten. Iofs så behöver det inte vara p ga det men det verkade så. Då var meningen att det skulle bli så.
Så, är det någon som är på att träffas? Ska vi dra ihop något?
jag bor oxå en bit från dalarna (norr om e-tuna) men kan vi inte skapa en "nätstudiecirkel" lägga upp en hemsida med ett forum där vi kan kursa ihop? Typ välja ett ämne eller en bok per månad som vi ska forska om o så får man dela med sig och byta erfarenheter och tankar. Lite mer massivt än här… Så kanske vi kan träffas fysiskt någon gång, antingen som uppstart eller som sommarlovsavslutning eller så? Har häxat i snart 16 år själv och börjar fastna i gamla hjulspår så jag vill gärna ha lite nya vinklar på vardagen! Kan kolla om vi får studiecirkelpengar för att betala hemsidan eller litteratur (har en polare på studieförbundet vuxenskolan), annars tror jag att one tar typ 350 pix per år o om vi är ett par stycken så blir det ju typ en tia per skalle eller så. Vad tros?

Och alla smålänningar?
Men det kanske inte finns några andar spöken vettar och annat
troll-tyg söder om dalarna.
Men på Öland är det rena tassemarkerna och ockult laddat. Slottet
i Kamlar lika så. Ödekyrkan i Källa besöker ingen opåverkad.
"
"
jag är uppvuxen ölänning så jag är i kalmar/på öland rätt ofta! Favorit: Ismantorps borg =)

Kul kul kul!
Är det någon rit du brukar göra på Ismantorp?
Fira fullmåne?
Agusti fullmånen är härligt på Öland
"
"
nja, jag är inte så ritbunden… Men när jag har vägarna förbi tar jag mig gärna tid att meditera, göra någon liten kortceremoni och lägga en gåva eller annat till Gaia eller vem som just då är mig närmast.
Ska man ställa till med fest är jag hellre på södra alvaret med all kontakt med himlen, jorden, månen och stjärnorna. =)

Nätstudiecirkel låter intressant!
(jag är dock inte wiccan eller troende på något vis, endast nörd och mycket intresserad.)
alla har vi nog olika anledningar till varför vi vill veta mer och ju bredare spännvidd vi har i gruppen desto större är chanserna till nyanserade samtal =)
Jag bor i hjärtat av skåne. Har under perioder träffat andra häxor i olika grupperingar men det har en tendens att flyta ut i ingenting med tiden, kanske för att de flesta av oss är väldigt mycket "solister"?. För tillfället träffar jag två andra kloka kvinnor lite från och till. Vi gör ceremonier och meditaioner har intressanta samtal och stöttar varandra. Jag skulle tycka det var jätteroligt att höra om det finns någon/några häxa/or nära mig som vill hitta på något. Kanske ha någon större ceremoni under vår/sommar? Eller något annat? Jag är öppen för det mesta som har med det andliga/övernaturliga/häxiga att göra.
Kram Danda