Bok tips! (skönhetsliteratur)
Jag skulle vilja rekomendera en serie böcker efter författaren Diana Gabaldon, som jag tycker är helt otroligt bra, hon skriver värkligen bra historier! Böckerna är fulla med magi, växtmagi, häxor mm. Den första boken heter Främlingen. De finns att köpa på bokhandeln i pocket format. Jag tycker personligen att det inte är några barnböcker.
MVH Isnornin
Annan nypopulär bokserie är ju Freja, Idun och Sagaböckerna av johanne hildenbrandt.
Avalons dimmor, Albions skogar och avalons härskarinna av marion zimmer bradly.
Året då hästarna kom, minns itne författaren men det utspelar sig i en modersdyrkande kult i europa.
Andra favoriter är en triologi skriven av en amerikanska som utspelar sig i norra amerika vid kusten där indianerna jagar säl o val och har en del kultreligösa saker för sig också. "Moder jord, fader himel" "Min syster månen" och så är där en bok till som jag inte minns va dden heter men nu kom jag på att författarinnan heter Sue Harrison. den tredje boken heter "Min bror vinden" men jag vet itne om de kommer i den ordningen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

En bokserie jag verkligen kan rekommendera är "jarastavens vandring" av saga borg. Just nu finns det 8 st böcker i serien. Handlar om völvan Siris liv, i södra sverige på 300 talet. Fantastiskt spännande böcker. 

Jag ville bara säga att jag älskar diana gabaldons böcker….just nu läser jag bok nr 2 slända i bärnsten. De här böckerna är sådana som man knappt kan slita sig i från ..kram tindra

#3 Jag håller med dig! Jag är på nr 5… Jag vill inte att de ska ta slut!!;)
MVH Isnornin

Sagan om isfolket av margit sandemo är guld!
Saga borgs böcker är jag litet på jakt efter… :D
"Avalons dimmor" är ju ett måste, likaså "Sagan om ringen-triologin", det stor skillnad på böckerna och filmerna.

Jag kan rekomendera några böcker som kanske är lite "off topic". Men jag gillar dom. Det är Anastasia Wahl´s Klitty deckare. Man får inte vara för känslig om man ska läsa dom. De är liksom inte direkt barntillåtna. 
#8 Jag är inte förvånad *asg* inte alls!

Ha ha ha Jasså inca är du inte förvånad. Jag upptäckte de här Klitty deckarna ganska nyligen faktiskt. Helt skruvade och bissara.
Inte ett dugg
Var in på förlagets hemsida för nåt år sen och funderade faktiskt på att köpa mig en bok men så glömde jag bort det :)

Ta och köp en bok inca. 
Den vidrige är helt bissar och inleds med ett sjukt sexmord. Sedan är det sex på löpande band i varenda kapitel. Alla har sex på alla tänkbara sätt.
Just nu läser jag Klitty III vilket inleds med ett mord på en pensionär som torktumlas ihjäl. Helt sjukt.
Dessa Klittyböcker ger sköna attacker på hjärnverksamheten.
OBS De är inte lämpliga för barn och allt för känsliga personer.
Ja jag får ta och göra det, de låter helt vansinniga 
Just nu har jag precis börjat läsa den senaste av Janet Evanovich helt underbart tokroliga böcker om prisjägaren Stephanie Plum och hennes härliga mormor Mazur *skrattar mig fördärvad*
#13. Stephanie Plum är ju urkul, de böckerna får mig alltid på bra humör.
Annars gillar jag Yasmine Galenorns skönlitteratur, jag har precis läst Witchling. Superbra, fast de finns ju bara på engelska…
Terry Pratchett har skrivit härliga böcker om häxorna Mormor Vädervax, Nanna Ogg och Viväcka Vitlök…..skrattfest böckerna igenom, älskar dem 
#15. Ja!! dom är ju helt underbara! *tänker på hur det går till när Nanna tar ett bad*lol. Eoin Colfers böcker om Artemis Fowl är också himla bra, fast det är väl egentligen ungdomsböcker,hrmm. Intressant hur han ser på älvor och vättar.

#2 Ja det var det dom hette!!! Läste dom för ett par år sedan och tyckte dom var bra….. Ska göra det igen tror jag..
#15 Pratchett skriver ju så underbart!!! Helt suverän…
Johanne Hildebrandt har även skrivit "Fördömd" och den är också bra.
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9137127721&s=1
Åsa Schwarz med "Och fjättra Lilith i kedjor" och "Stigma"
http://www.asaschwarz.com/ Klicka på böckerna :)

#15 hur kunde jag glömma honom?! :)
Jag håller med om Isfolket!! Jag är på bok nr 13 av 47 nu. De är superbra allihop!
Oh. Jag älskar att läsa! Kan till exempel rekommendera Stjärnstoft samt Amerikanska Gudar av Neil Gaiman. Är man intresserad av faraoner och det gamla Egypten finns de fem böckerna om Ramses II av Christian Jacq. Annars är ju HP Lovecraft en klassisk författare om man söker mörk ockult litteratur.
#21 Ja Neil Gaiman är en kanonförfattare, Neverwhere är en till bra bok med honom likaså Goda Omen som han skrivit tillsammans med Terry Pratchett.
En bok jag läste för något år sen och som jag reserverat igen på bibblan för min egen försvann är "När änglar dör" av Andreas Roman mycket intressant där Satan själv ger sin version om vad som egentligen hände från skapelsen och framåt ;)
"Vansinnet hotade att ta över.
Jag kokade av ilska över att bli förrådd och förödmjukad,
och jag vände mig stridslystet upp mot himlen;
ögonen brann av helvetets eldar,
men han som jag sökte var inte där.
Jag gick till Job.
Jag slog ihjäl hans fru och brände ner deras hus.
Sedan släpade jag den skrikande mannen ut på gården,
och hängde honom i det största fruktträdet han hade.
Han förtjänade det verkligen inte,
men jag gjorde det ändå."
På tal om Neil Gaiman och boken Stjärnstoft så är det en film på gång med en hel del bra skådisar. Åh vad jag längtar 
Men vad i helsike! Hjälp mig med länken nån, snälla.

Åh den filmen verkade jättebra :)
#15: Vad heter böckerna? Jag har läst en del av Terry Pratchett, sanslöst härliga. Men vad heter just böckerna om häxorna?!?
#28 MegN här kommer titlarna :)
Trollkarlens stav
Häxkonster
Häxor i faggorna
Herrskap och häxor
Masker

Håller med #5 om att Sagan om Isfolket är bra, har även läst Häxmästaren och Ljusetsrike som hör ihop med Isfolket. Tycker att alla böcker av M. Sandemo är otroligt bra och heltklart läsvärda.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag ska börja med Häxmästaren när jag har läst klart Isfolket =0) Ljusets rike hade jag inte hört om innan, måste såklart läsa den också nu bara för det =0)
"Magikerns dotter" av Marion Zimmer Bradley är fin fin likaså "Facklan" om Trojas fall ur Kassandras synvinkel.