Vad betyder detta?
Tarotkort som är kopplat till skorpionen är: Döden samt 5, 6 och 7 i bägare.
"
"

Vad menar du? Har du någon tarot kortlek så kan du ju se vilka kort som nämns här.

Nä det var så att jag kollade på en sida som beskriver
personligheter i olika stjärn tecken.
Jag var skorpion och mitt kraftdjur var hund och ->
-> "Tarotkort som är kopplat till skorpionen är: Döden samt 5, 6 och 7 i bägare."
Jag har ingen aninga om vad detta innebär.
"
"

Då söker du på google på tarotkort och betydelse, så kan du säkert hitta betydelsen för både kortet Döden, Bägare 5, bägare 6 och bägare 1.
lycka till

Tack Alwyn!
Ja då är jag med.
"
"
Bägare står för elementet "Vatten" och som skorpion är ju vatten ditt element och då inte bara 5-7 utan alla kort av bägare.

Jo nu harjag läst på vad korten betyder.
Men man nåste nog vara ett medium för att kunna
tyda och få en "röd tråd" i det.
Finns det nogot medium här bland häxorna?
"
"

Nej medium måste man inte vara. jag spår i tarot och är inte medium…men jag kan inte såhär i efterhand säga hur korten skulle ha tolkats. Det känner man när man gör läggningen själv.
#6 Behöver inte vara medial för att tyda tarot, tarot är ett redskap för dem som inte kan se och känna.
Ett redskap där leken oftast består av 78 kort och där jag vill lägga till 21 kort som jag anser fattas.
Tydning av korten skall eller bör ske direkt och inte i efterhand.
Den som lägger korten är den som skall tolka dem.
Jag tror inte att det är meningen att man ska läsa ihop dessa kort som sägs vara kopplade till ett stjärntecken.
De har bara liknande betydelser och karaktärsdrag som själva stjärntecknet.
Vill du veta något personligt om dig själv genom tarotkort så rekommenderar jag dig att pröva en läggning med någon bra kortläsare.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Ja då återstår det bara att hitta en "bra kortläsare"
nära Kalmar.
Men är det någon som vet om det finns någon som kan
hantera "pendeln"?
(från det ena tiill det andra)
"
"