Hjälp med självinvigning
Hej. Jo det är så att jag för en tid sedan hittat wicca. Jag har lärt mig en del och gått i min egen takt för att lära mig det som känns viktigt för mig.
Men jag har nu ett stort begär att bevisa min tro och lugn över att jag hittat rätt. Jag vill göra en "självinvigning", men inte ensam. Finns det något jag kan göra?
Jag bor i Göteborg. Skulle gärna göra något litet tillsammans med någon som kanske också kan hjälpa mig med det.
Lite oklart kanske, men jag hoppas man förstår hur jag menar :)
Hej,
Grattis till att du har hittat wicca, det är en enorm befrielse och en underbar sak.
För invigning rekomenderar jag att du kikar i olika böcker, det finns flera olika exempel på självinvigning, själv gillar jag Scott Cunningham. Du skulle kunna skiva en egen, det handlar om att du helt enkelt förklarar dina syften, vad det e du vill och vad ritualen har för menning, att du vill hänge dig själv till gudinnan och leva som en wiccan.
#1 Jag har den boken. och jag har läst allt som står om det där såklart.
Det jag vill är att göra något tillsammans med någon som redan är erfaren. helst i naturen på någon fin plats. kanske till och med på natten. göra upp en eld kanske.
Jag har funderat på att skriva ner hela The wiccan rede för hand, och sedan bränna upp det. (ge till guden och gudinnan) som ett slags bevis.
Men det som känns viktigt är att jag gör något som bevisar för Gudinnan/Gud och allt annat att jag verkligen vill. Och göra det som känns rätt för mig.