Vad Har ni planerat för i år?
Jag sitter här och funderar vad ska jag ängna detta år åt?
Vad gör ni för någ och vad har ni för palaner?
Några roliga kurser som hålls i år? Trummresor, möten?
Själv har jag precis beställt en byggsats till min alldeles första sakllra. Ska bli så kul att få göra den.
Hoppas på att kanske kunna åka på trummbyggarkurs i sommar.

Jag har givit som nyårslöfte att träna på dethär med meditation. Meditera oftare, och försöka gå djupare. Det går väl inte jättebra tycker jag, för när jag försöker sittandes gör det ont i nacken, och när jag ligger så somnar jag 

#1 Hur sitter du? Prova med att sitta på en tjock, fast kudde, eller lägg flera kuddar på varann. Du ska kunna ha benen på golvet och liksom puta med rumpan, på så vis kan du sitta upp utan att anstränga ryggen och nacken. Sitt med kudden/kuddarna mellan benen så att du sitter på ändan men har knäna vilande på golvet, gärna en matta under så det är mjukt för knäna. Som på bilden här. Det är en bra meditationsställning som är bekvämare än det ser ut och brukar funka för de flesta.
Vad man än sitter på, så är en bra tumregel att höfterna ska vara högre upp än knäna. Det är då man slipper anstränga ryggen. Om man har svårt att fokusera på meditationen så kan man pröva att titta på en ljuslåga. Ha ljuset i ögonhöjd och på ca armlängds avstånd. Det är väldigt lugnande och energigivande på samma gång, speciellt såhär års.

Åh tack SgtRipley, ska testa både kuddar och ljus :oD
Tack för tipset SgtRipley:)
Amalia

Woooow, dendär meditations ställningen va skitbra!!! Tack, den funkar toppen.