2 drömmar, kolla om ni vill :p
Tänkte medan jag liks håller på så passar på med dessa två drömmar också då jag minns dom allt för väl och tänkte nån kanske kan tycka till lite om det.
Båda är drömmar som jag hade för upp emot 7-10 år sedan ungefär och i den första som var rätt kort, vad jag minns iaf, så var jag på ett sjukhus och såg på medan, lite svårtolkat men, medan jag själv som barn (jag var ju själv i drömmen alltså ca 18 års åldern och barnet var väl ca 10) låg och dog. Det är svårt förklara exakt då det såg ut som jag själv när jag va liten, men skulle kanske kunna vara en son eller liknande också? Men eftersom det såg ut som jag så vet jag inte. I vilket fall så dog han//jag och jag tog kroppen och sprang ut ur sjukhuset, föll ned på knä utanför och skrek. Sen vakna jag.
Den andra drömmen jag fortfarande minns är att det var natt och jag gick längs en strandkant, som dock var snötäckt. Ett tunt lager snö låg längs hela kanten mot vattnet som var mörkt. Kommer inte ihåg varför jag gick där om jag någonsin visste det men minns att jag tittade bakom mig och såg i mina fotspår att det var svart sand under. Till höger (vattnet var alltså vänster) var det om jag minns rätt en skog men största grejen i drömmen var på nåt sätt själva det mörka vattnet och den svarta sanden som var täckt av det där tunna snölagret. Och antar jag kanske spelar in att det var ingen annans spår där så jag måste varit ensam?
Jag gick barfota förresten men snön var inte kall utan mer ljummen.
Vore intressant att höra någons tankar om det :) Tack på förhand
Den första drömmen tyder ju väldigt mycket på rädsla och kärlek, som du va det kan ju vara ett framtida barn/ditt barn som du är rädd att förlora eller så är du själv rädd för döden, kan också vara när du var i 10 års åldern att du upplevde livet mycket svårt och önskade att någon kunde höra dig.
2. Jag fick rysningar av den texten faktiskt, jag älskar naturen och speciellt promenera på en sandstrand på kvällen men på något sätt skulle jag känna att någon iakttar mig hela tiden. Det är inte så att du känner dig ensam eller själv? Naturen är vacker och kan kännas som en bra hjälp, vattnet är vackert och i skogen kan ingen höra dig, vad snön betyder vet jag inte då du kan ha olika relationer till vad du tycker om snö jag tyckte dock ''svarta avtrycken'' lutade mer mor ensamhet och bottenlöst
Oj, hade glömt jag skrivit det här ens men tack för svar. Eftersom jag haft en "svår" uppväxt i vissa avseenden så kan man väl tolka det så kanske.
Den andra vet jag inte. Jag var väl väldigt ensam och visst kan jag väl känna så ibland även nu, och just när jag drömde så kanske det också var så att jag kände så mer just då.
Jag har faktiskt inte lagt så mycket tankar på dom drömmarna genom åren speciellt men dom har ändå fastnat så ibland har jag undrat. Mest av nyfikenhet nu när jag råkade hitta det här stället som jag skrev för att se om någon hade några tankar själv också.
I första drömmen var det enorm sorg inblandad. I den andra så var det väl ungefär som du säger ensamt, fast en sorts lugn och stillsam ensamhet.
Men säkert betydde det inte mer än andra drömmar man har fast dom bara råkade fastna mer just då. Konstigt bara. Men tack för svar :)
Jag tänker att första drömmen kan betyda att ditt inre barn dog, alltså svåra händelser och annan last las bakom dig när du nu var vuxen. Kanske växte du upp mycket mentalt under den tiden du drömde så.
Andra drömmen tolkar jag som underliggande problem. Den svarta sanden som gömmer sig under den vita snön och vattnet kan peka på att problem kommer upp till ytan.
Oftast är drömmar sykologiska förklaringar som sker i vårt undermedvetna. Dock inte alltid.