Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 6725 ggr
Praefatio
0

Pengar eller...?

Om det finns någonting man behöver men man inte kan få för att pengarna inte räcker till, någonting som är såpass viktigt att man skapar en ritual. Vad bör man då be om i denna ritual, pengarna eller tinget?

Jag känner mig villrådig.

Bappho
0

Gör båda delarna.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Praefatio
0

Det kan jag förstås göra. Bör jag baka samman ritualerna eller ha två? Jag har aldrig haft en ritual för att få någonting fysiskt innan, det har bara handlat om att upprätthålla någonting som redan finns, eller om hälsa, känslor, jobb…

Bappho
0

Det händer mig ofta att det blir flera besvärjelser/ritualer/jobb för ett och samma "problem". Ibland kanske mitt första försök inte är en tackling från rätt sida, något annat är i vägen, men det brukar ge med sig efter ett tag och några olika försök.

Börja att fokusera på "tinget" och gör sedan en ritual för pengar.

Bloudwedd
0

"Var försiktig med vad du önskar - ty du kan få det!"

Vis av universums och Gudarnas sinne för humor så skulle jag inte be om något av det faktiskt!

Pengar kan minska i värde (saken du vill ha kan bli dyrare) och Tinget du önskar kanske inte alls är vad du verkligen behöver?

Istället skulle jag fokusera på anledningen BAKOM jag vill ha en viss sak. och trolla för det

Airamya
0

Zha! BW, du är en klok quinna! Citat: "Istället skulle jag fokusera på anledningen BAKOM jag vill ha en viss sak. och trolla för det"

Jag håller med du Skrattande

Praefatio
0

Fast nu gäller det ju inte ett ting på det sättet, utan en ny häst sedan jag skänkte bort min gamla efter att ha insett att han skulle få ett bättre liv hos min tränare. Anledningen till varför jag vill ha en ny häst, är helt enkelt för att jag inte vill vara utan den livsstilen.

Bloudwedd
0

#6 OK, som gammal hästtjej så förstår jag verkligen vad du menar! Saknar mina pållar jag med!

Om du "önskar" dig en häst eller pengar till att köpa en häst  är du 100% säker på att gamla mönster inte upprepas (säger jag utan att veta alls vad som låg bakom att du skänkte bort din häst) då? Det är lite därför jag menar att du kanske skall trolla för att kunna återuppta livstilen mer än själva ägandet av häst. Det går ju att vara ägare, fodervärd, medryttare etc Hoppas du förstår vad jag menar….

ÅTerigen:

Lyckat till!

Praefatio
0

#7 Jadå, i det här fallet så är jag mer än säker :) Jag vill göra en ritual för att få lite struktur i det hela skulle man kunna säga. Min förra häst köpte jag billigt för att han skulle gå till slakt annars, hans ägare ringde mig och bad mig köpa honom eftersom jag har ett rykte (som jag inte kände till var så utbrett…) om att ha mycket god hand om hästar som hamnat fel och blivit rädda för folk. Jag skulle inte ens köpa häst just då men erbjudandet var så fint och allting runtomkring stämde så det blev en snabb affär.

Tio månader senare så har jag lyckats hjälpa denna akut människorädda häst till att bli stabil, lugn och trygg med människor och livsfarliga ting från marken, men jag kan fortfarande inte rida honom och har insett att även om jag lyckas med det om ett eller två år så kommer han aldrig att bli hästen jag drömmer om. Jag vill ha en glad, framåt och modig häst att hitta på äventyr med, inte en häst som jag hela tiden måste kompromissa med för att det ska gå. Min tränare, som hade hästen under tre veckor i november för att kolla igenom honom, älskar hästen och tror på honom. Han har inte samma önskemål som mig vad gäller hästar.

Så nu åker min häst på tisdag och jag står kvar, hästlös. Alla som har haft häst vet att det är en nästa omöjlig tanke, jag har precis börjat acceptera det men framtiden känns ändå lite meningslös. Ritualen för en ny häst är till för att denna gång hitta hästen för just mig, att hitta helt rätt så att jag får uppleva riktig hästägarglädje igen, för det har jag inte gjort på ett bra tag nu. Att blanda in pengar i det är förstås för att denna gång ha råd att köpa en häst som jag vet har en stabil och trevlig grund så att jag kan rida in den i lugn och ro. Jag är lite mätt på hästproblem, jag vill mest hitta en livskamrat i hästform som tycker att allt är lika roligt som jag.

Glad

Bloudwedd
0

#7Efter att ha läst din historia (Fantastisk btw) så håller jag med dig - försök jobba mot båda - viktigt att du får med båda! Den perfekta hästen och det perfekta priset! Annars står du med bara det ena och snopen min! Jag faller tillbaka till vad jag tidigare skrev: "Var försiktig vad du önskar.. etc" Alltså formulera din önskan mycket noga!

Praefatio
0

#9 Tack, historien är inte hälften så fantastisk och glamourös när man befinner sig mitt i den men det har varit en häftig resa. Jag ska spåna på en ritual som innefattar både häst och pengar.

marinelady
0

#9 Ja lite som att be om solsken men inte be det att sluta regna ;)

[Ackinna]
0

Det finns ju formler du kan göra för att dra till dig pengar…

ja ghar föresten en "tur i spel" formel som har gett goda resultat.

Praefatio
0

Tack, men det själva pengadelen av ritualen är egentligen inget problem. Jag har läst så mycket pengatilldragande ritualer att jag har en hel del idéer. Det är snarare själva hästdelen som är svår. Vad ska man använda för symbolik, vad tycker ni?

OT: Idag är allt riktigt, riktigt tungt. Det gick jättebra att lämna honom såklart och intellektet säger att jag har gjort rätt, men hjärtat skriker så att det gör fysiskt ont. Nu har jag ingen häst längre och jag känner mig så ekande tom och vilsen att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Hur handskas man med hjärtesorg av värsta sorten?

Bappho
0

Skulle man inte kunna tänka sig att man kan använda samma upplägg som man gör om man vill träffa den perfekta partnern?

Praefatio
0

Det är ju faktiskt helt klart någonting att låta sig inspireras av, om inte annat. Vilken bra idé!

Bloudwedd
0

#13 Beror lite på hur du tänkt göra din magiska bit. Om den inkluderar Gudar (Mer ritualaktigt alltså) Så skulle jag kalla på Epona eller Rhiannon som representanter för hästarnas beskyddare

övrig symbolik så skulle jag dekorera med hästiga saker. Ngn gammal hästsko du kanske har över, bilder på hästar etc. Kan inte komma på ngn färg som symboliserar HÄST specifikt. Men varför inte återigen fokusera på vad ny häst betyder för dig? Kraft, frihet, respekt, harmoni, kamratskap, en ny början. Dessa är ju attribut som är väl kopplade till både örter och färger!

Hjärtesorg: Genom att tillåta sig själv att sörja och att minnas!

loulou2
0

hejsan såg att ni skriver om penga ritualer jag är i stort behov av pengar akut finns det nån bra pengaritual har provat en ritual med grönt ljus örter papper så ska man bränna pappret när man har skrivit vad man vill ha tacksam för en ritual som är enkel och effektiv

en fråga: hur lång tid tar det innan man märker nåt dum fråga men ni vet vad jag menar är det för 3 dagar 30 dagar en vecka alltså innan den setts i verk god jul

[stass]
0

Kanske ska du göra en ritual för pengar men specificera tinget du vill ha.

"Ge mig tur, ge mig klöver, ge mig pengar till hästen jag behöver"

Praefatio
0

#18 Tack, men hästen är min sedan nästan ett år tillbaka ;)

[stass]
0

Haha ooops, jag borde väl kolla datumet!